måndag, augusti 17, 2020

Ny vecka, nya bad

Även denna vecka verkar det som solen ska skina och det kommer att vara varmt. Det blir till att krama ur det gottaste ur kommande dagar, utan att för det bli stressad över vad man ”måste göra” och ”måste hinna” med. 
Jag vill bada mera, det vet jag i alla fall. 

Helgen som gick var lugn och skön. Vi pysslade med vår damm och fiskarna. Fiskfarmen är utökad till tre guldfiskar och två guldid. Jag har fått span på ett ställe som säljer små näckrosor så dit ska jag cykla efter jobbet idag och se vad de har. Ett nytt intresse har väckts. Tack Store Bror för det! Han cyklade förbi i lördags eftermiddag och hjälpte oss förankra de växter vi redan har. Jag som trodde det var flytväxter. Not. Skönt att ha någon som fixar när man inte begriper själv.

Igår kom Lilla Systern framåt kvällskvisten. Vi satt ute till sent och sen somnade jag som en sten. Söndagens strandutflykt tog på krafterna. 

Så, ny vecka och jag tänker mig, nya bad att upptäcka. 


Ett dopp i Hjälmaren satt som en smäck.




Sen åkte vi hem och jag tycker att det är så fint överallt.

1 kommentar:

  1. Bada är så skönt! Blev kvällsdopp och kvällsmat på stranden ikväll. Ljuvligt!

    SvaraRadera