tisdag, augusti 18, 2020

Det roligaste idag

Igår hade jag en bra dag. På kvällen plockade jag blåbär och tog ett kvällsbad, var inte hemma förrän halv tio. Gick och la mig skapligt, nöjd och glad över tillvaron och .... kunde inte sova. Varm, svettades, frös, det gjorde ont i höften och skinkan och det gick inte att hitta något bra läge. Så. Efter att ha suckat igenom en natt så klev jag upp och cyklade till jobbet. Låste in nya cykeln i cykelburen och kom först inte på hur jag skulle komma ut därifrån. 
”Blippmojen” satt på sidan av gallerdörren så att blippa in sig var ju lätt. Jag trodde man gjorde på annat sätt ut. Not. Så jag låtsades låsa cykeln en gång till innan jag fnulade ut hur jag skulle ta mig, just, ut.
Halva arbetsstyrkan har fönster ut mot cykelburarna men det var ingen som observerat inlåsningen av mig själv. Skönt!

Efter jobbet cyklade jag hem och konstaterar just nu att det roligaste idag var att mina luktärtor slagit ut. Supersent, jag vet. Men så blir det om man inte sår frön innan sista maj.
Inget kvällsbad ikväll p g a är för trött och lealös. Det blir sängen och hoppas på bättre sömn. 




1 kommentar: