fredag, maj 13, 2022

Fredag

Jag summerar en vecka med flera höjdpunkter.
Sonen har tagit körkort och det är han så himla värd efter att ha kämpat hårt i flera år. Igår kom han farande med jobb-lastbilen till sin mormor för att ge henne en kram och visa körkortet. När han kom över gräsmattan med stora kliv alldeles glad och lycklig, ja, då grät jag ju en skvätt förstås.
Stora Syster har fått förstahandskontrakt på lägenhet i storstan och hip hurra vad vi alla är glada för det. Äntligen!
Mamma har varit lite piggare och rätt som det är glömmer vi bort att hon är sjuk. Ända tills hon ska förflytta sig och rollator och morfinpumpsväskan ska med. Men dessemellan. Guldstunder!
Hjärtat har varit på vift igen och jag huserade ett dygn själv i huset igen. Kanske inte låter som någon stor sak men för en trött hjärna är det skönt med ett helt tyst hus och jag gillar att vara själv emellanåt. Jag behöver det.
Jag har träffat Lilla Systern och hängt med minsta barnbarnet, ridit, varit på klangmeditation och syjunta. 
Nu väntar en lugn helg, ”bara” ett ett-årskalas på lut, resten vila. 
Over and out!

1 kommentar:

  1. Grattis till Sonen! Så himla skönt. Och till stora syster! Hurra 🥂
    Vilken bra vecka ändå. Mamma som är piggare också.
    Det gäller att ta tillvara guldstunderna!
    Ettårskalas? Inte barnbarnet redan väl???
    Njut av fredagen och helgen!/Eval8

    SvaraRadera