fredag, maj 06, 2022

Kling och klang

Vi har ett mål. Att äta jordgubbar ur en kristallskål på midsommarafton. En alldeles särskild skål som klingar så fint och ett alldeles särskilt mål att visualisera. Dit ska vi!
Jag har även ett delmål på vägen dit, att gå på behandling i klangmeditation. Första sejouren bokade jag alldeles nyss till tisdag kväll. 
Med det prickar jag av en rolig sak i maj. Det var ett mål inför det här året, mitt 60-års år, att jag skulle göra minst en rolig sak för mig varje månad, något jag inte brukar göra eller inte har gjort tidigare.
Jag kom ju av mig, annat kom emellan men nu kom klangen i min väg och jag hakar på! 
Junis begivenhet är också bokad, en kvällspaddeltur på bräda genom stan med en för mig helt ny grupp av människor. 
Idag är jag pensionär och planen är att fixa i trädgården. Påskliljeträdet har gjort sitt, pelargonerna ska luftas och det ska drickas kaffe på bänken i solen. 
Hörde jag årets första mjukglass??? Tror bestämt det. 

1 kommentar: