tisdag, september 19, 2023

Sång, bad och äppelpaj

Dagarna går. Fort. Har börjat sjunga i kören igen, det känns kul. Ridskolan pausade ju och något ville jag göra istället, så det blev kören.
Ny körledare, några nya körmedlemmar annars samma lika som sist. Vi är ett gäng som träffas innan och äter bit mat, socialt och bra.
Jag badar. Barnvaktar Minstabarnbarnet. Stickar. Städar, klipper gräset, fixar på tomten, hänger tvätt, viker tvätt, glömmer ställa ut soptunnan, att avboka matkassen. Jo. Jag jobbar också. 
Bakar en och annan äppelpaj. Peppar och hjälper Herr L.
Så går dagarna. 
Roligheter. Man behöver roligheter. Snart åker jag till Draget och Bästa väninnan på Västkusten. Jag har bokat årets julbord för mig och kidsen med respektive och en stockholmsvecka i oktober. 
Dagarna går.

1 kommentar:

  1. Mycket roligheter både nu och att se fram emot.
    Idag känns det som att hösten kommit till Österlen.
    God tisdag! Eval8

    SvaraRadera