tisdag, september 05, 2023

September

Så är det september. Fin månad som har börjat soligt. Hurra för det. Badat efter jobbet, badat efter gräsklippning och badat bara för att.
I helgen var jag barnvakt åt minsta barnbarnet, det är så mysigt att rå om henne själv. Vi har små samtal och varje dag lär hon sig nya ord. 
Dahliorna och luktärtorna blommar för fullt, det tog sig till sist. Hurra för det med.
Funderar på att börja sjunga i kören igen nu när ridningen inte fortsätter. Några av mina ridkompisar gick till en annan ridskola, jag var där och tittade men nej. Jag kände mig inte hemma där. Jag avvaktar och hoppas att ”min” ridlärare startar upp igen längre fram. 
Så nu går jag och ruvar kör-ägget ett tag, kanske tycker jag att det låter lite kul ändå. Där sjunger ju mina gamla kollegor, pensionärerna, fortfarande och de träffas alltid innan och äter en bit mat. Jag tror minsann att jag hoppar på sång-tåget.

1 kommentar:

  1. Det tycker jag att du ska! Tyvärr kan jag inte sjunga så den aktiviteten är uteslutet för mig.
    Guldstunder med barnbarnen är finfint!
    God kväll!

    SvaraRadera