måndag, augusti 28, 2023

En måndag

Idag hade jag mitt första uppdrag som Förändringsledare och det gick ju bra. Publiken var intresserade, ställde frågor och tekniken funkade. 
Bra gjort, tänkte jag och traskade tillbaka till kontoret.
När jag kom hem lagade jag mat: rostade grönsaker, fisk i ugn med MASSOR av citron. Kolja var det visst. Blandade majonäs med lite vatten och ugnsbakad, mosad vitlök. Supergott.
Satt en stund i älsklingsfåtöljen men kände mig rastlös och gick ut i trädgården för att plocka av dahlior och luktärtor som nu fått spatt och spader och sprutar fram blommor. Jag fick ju slåss med myggen förstås, sen fick jag den briljanta idéen att gå en lite promenad. Till sjön och hem igen. Det var SÅ länge sedan jag kände lust och ork till det, överraskade mig själv faktiskt. Det var soligt men i de skuggiga partierna var det huva på, myggen var som galna.
Nåväl. Jag kom hem igen och nu känns det skönt och det blev en bra start på veckan. 




4 kommentarer:

  1. Bra jobbat Cina. Vi får spara på de bra dagarna! Heja dig! Kram Laila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi sannerligen göra! Kram, C

      Radera
  2. Vilken bra dag det blev för dig! Jag ska dela med mig av en hemlighet via Messenger när jag vet lite mer.
    Var rädd om er! 🥰 Eval8

    SvaraRadera