måndag, augusti 14, 2023

Inställt

Ett efterlängtat läkarbesök blev inställt i sista momangen. När jag kom hem låg det ett brev i lådan, från vårdcentralen, som talade om att mina järnvärden nu är ännu sämre och det är viktigt att jag går på uppföljningsbesöket. Det som skulle vara idag. 
Jag försöker.
Sen i juni ungefär.
När jag kom hem var jag också trött och hungrig, solen sken, alltid något men jag tappade humöret när Hjärtat frågade om han skulle ta fram gräsklipparen? för gräset behövde bli klippt och konstaterade också att det inte var förberett för middag. Vi har matkasse.
Grejen var att vi skulle vara borta på kalas klockan 18.00, jag kom hem 16.45.
Det blev som så att Hjärtat åkte själv på kalas.
Jag klippte gräsmattan, pysslade med mina växter  och njöt av solen. Ännu i denna stund är det varmt och skönt.
Ibland spårar dagar bara ur. Det här var en sådan. I morgon är en annan dag. En Allsång på Skansen-live-dag. Det ser jag fram emot! 
Over and out.

1 kommentar:

  1. Då hoppas jag att du får en god natts sömn och att morgondagen blir bättre 😍Eval8

    SvaraRadera