tisdag, augusti 08, 2023

Sömntuta och lite sällskap

I morse stängde jag av väckarklockan i sömnen och vaknade med ett ryck en timme senare.
Hej och hå. Tur det fortfarande är lugnt på jobbet och jag hade inga möten inbokade så jag stressade inte.
Satt kvar en stund på kvällen istället och åkte sen direkt ut till Herr L som behövde lite sällskap. Vi satt i uterummet med stängda dörrar, där inne var det varmt och skönt, utanför piskade regnet och vinden ven. Som höst! 
Han hade plockat en hink äpplen till mig och vi pratade om ditten och datten. Jag fick honom att skratta lite och han lät lite gladare när jag åkte hemåt igen. Som vanligt stod han på altanen och vinkade hejdå och då högg det till i hjärtat. Så stod alltid mamma och han och vinkade av en, varenda, varenda gång. I trettiotre år. Många vinkningar har det blivit och han fortsätter. Det känns skönt.
Till Ovädret Hans vill jag bara säga: Schas!!!!!  

2 kommentarer:

  1. Så de var ett par så länge! Fint att han fortsätter traditionen med att vinka hejdå 💕
    Gulligt av honom att ha plockat äpplen till dig.
    Det regnar även idag, förhoppningsvis har blåsten lugnat sig lite.
    Ha en skön onsdag! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, längre än så egentligen men de bodde ihop i 33 år. Här regnar det också. Fortfarande/C

      Radera