måndag, augusti 07, 2023

Hej vardag!

Första dagen efter semestern avklarad, hej vardag och rutiner. Var lite trött, åskvädret Hans härjade ju och stundtals var det svårt att sova, huset skakade till ett åtgånget och det fräste av blixtarna. 
I morse blev jag förvånad över att det var så varmt ute, det brukar ju kylas av oväder.
Efter jobbet plockade jag luktärtor som äntligen börjat blomma och sen cyklade jag till skogen för att plocka blåbär. Hur skönt som helst och jag fick ihop en liter. Bara vindens sus och några fåglar hördes, tiden gick fort och det mörknade på. Det hade varnats för regn men än har det inte börjat här. 





1 kommentar:

  1. Här har det börjat kan jag säga.
    Så gott med blåbär 🫐 finns massor vid Yngstas, men det är världens ruskväder så jag tänker inte plocka 🤭
    Glad måndag! Eval8

    SvaraRadera