onsdag, augusti 16, 2023

Allsång och energipåfyllning

Igår var jag på Allsång på Skansen. Anordnad bussresa och det var väldigt roligt. Sjukhusets fritidsförening anordnande och min simkompis var reseledare. 
Vi strålade samman igår för första gången efter våra semestrar, har inte lyckats få till något i sommar.
Men nu så.
Off vi for och hann se delar av genrepet innan vi tog vår tillflykt till en parkbänk med vidunderlig utsikt. Så satt vi där och pratade en lång stund. När det drog ihop sig till sändning började det att regna, emellanåt ganska kraftigt och det kom några åsksmällar på håll.
Vilken show det blev! Kul att se det live. Pernilla är proffsig tycker jag.
Anledningen att jag bokade biljett var ju förstås att Tommy Körberg och Helen Sjöholm skulle uppträda MEN han ställde in. Nåväl, det var bra ändå.
Det blev sent innan vi kom hem, bussen skulle gå 22 men vi fick vänta på några passagerare. 
00.25 släckte jag lampan i sovrummet och det är ju liiiite sent när det är jobbdag dagen efter. Jag har varit lite halvseg hela dagen idag men nu är det klart och utstämplat. Hurra! 


Två glada allsångsbesökare.




Riggade för regnväder ….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar