lördag, december 09, 2023

Att fira och hålla skenet uppe

Igår firade vi flickorna här i Rosa Huset. 11 vuxna och två barn, väldigt mysigt. Vi serverade glögg i uterummet med kaminen tänd inomhus och eldkorgen brann utomhus och tända ljus i alla lyktor. Sånt gillar jag.
Sen åt vi tacos och fika på det, ett riktigt firande. Tomtenissen hade busat på övervåningen, knaprat pepparkakor och dragit ut en toa-rulle i hela hallen. Som plåster på såren hade han lämnat paket som barnen sen lekte med. Det är kul att förbereda bus och glädje
Jag njuter av att ha min familj runtom mig. Jag är i valet och kvalet att ta nya steg i livet och då är det skönt att landa hos dem ett slag, att komma ihåg vem jag är. 
Ikväll kommer barnbarnen på ”sova övert”. Vi ska åkta till godisaffären, klä granen och titta på film. Minstabarnbarnet säger ”Jag med” och så klart är hon med på tåget. Alltid.

1 kommentar: