söndag, december 24, 2023

Julen är här ….

… och jag har covid. Fullständigt däckad och det finns inte på kartan att orka något som helst julfirande. Det blir en stilla jul på soffan. Kände mig lite bättre igår så klädde granen i uterummet, bakade saffransgifflar med vit choklad och gjorde en Jansson. Ja, jag vet. Hål i huvudet. Eller, en stark önskan om att fira jul som ”det ska vara”. 
Efter de eskapaderna kände jag mig inte alls bättre utan sämre igen med mer feber så jag tog ett covid-test som var positivt.
Väldigt ledsamt tycker jag som älskar att fira jul.
Även Hjärtat väljer att stanna hemma. Han skulle fira med sina barn, ex-fru och ex-svärmor och ex-svärmor är inte vaccinerad så han törs inte gå dit.
Bra för mig, då får han fixa vår julmat! 
Är inte så sugen på något alls för inget smakar men något litet får det bli.
När barnbarnen öppnar paket rings vi på Teams så får jag vara med ändå! 
Det blir jul ändå och som kidsen brukar säga:
Vi är familjen Annorlunda och gör lite som det kommer för det händer alltid något. Vi har blivit bra på att improvisera! 
God jul!




6 kommentarer:

  1. Det blir absolut jul ändå och det går lika bra att ses en annan dag.
    Krya på dig, hoppas du mår bättre ikväll!
    Hoppas ni ändå får en mysig 🤶🏻 🎅🏻 🎄! Eval8

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Väldigt sugigt. Det sugigaste på länge faktiskt. Som att jag blev fem år och jätteledsen. Tack! Och kram 🥰

      Radera
  3. Jag hoppas att du får ett snabbt tillfrisknande men så himla trist att bli sjuk just till julafton ❤️

    SvaraRadera