lördag, december 16, 2023

Trött

Idag slog tröttheten till med besked. Dagen började med planerad städning men mitt i ångrade jag mig och tog med barnbarnen på en utflykt istället. Städa hinner man väl en annan dag och det är ju bara vi här.
Turen gick till favoritfiket och därefter en sväng till leksaksaffären. De fick välja varsin leksak och det blev fotbollsbilder och Greta Gris-kritor. Ytterst välvalt tyckte jag och sen pysslade de hela eftermiddagen med detta. 
Kan ju tyckas knäppt att köpa leksaker en vecka före jul men jag sprider ut det lite och de blev så glada när jag sa att de fick välja varsin sak. Då blir jag också glad.
På hemvägen kändes det som kroppen laddade ur och jag behövde lägga mig på en gång vi kom innanför dörren hemma hos Största Systern. Segade mig hem efter en stund och har vilat sedan dess. Det har varit en ganska stor press och oro ett par veckor och idag tog det ut sin rätt, bara att lyssna på kroppen.

1 kommentar:

  1. Även om de små liven ger energi blir man trött också.
    Ta hand om dig nu i veckan. Jul blir det oavsett du är”klar” eller inte! Kram Eval8

    SvaraRadera