måndag, december 04, 2023

Advent och födelsedagar

1.a advent firades på julmarknad och med en saffranssemla, mycket gott!
Ringde och gratulerade Stora och Minsta Systern som ju fyller år dagarna efter varandra, lördag och söndag. De var på vift så firandet blir kommande fredag istället

Hemma har jag pysslat fram lite jul men haft annat i tankarna hela helgen då en nära, fin person hastigt blivit svårt sjuk och vi vet inte hur det kommer att gå. Väntan är svår. Förra helgen somnade Hjärtats mamma in, 96 år och nio månader gammal. Det var väntat men de fattas ju ändå.
Vi lever på, det gör vi fast det gnager lite här och där.

Vi har mycket snö och kallt. -13 nu ikväll. Jag Älskar’t. Vinter när det ÄR vinter, det tycker jag är härligt. Hjärtat gruffsar över elpriser och jag slår dövörat till. Jag kan inte påverka det så orkar inte med sånt. Förutom det jag gör för att inte slösa el i onödan förstås, sånt tänker jag på. Men det rår jag ju på, att inte brassa el i onödan.

Kören har uppehåll så måndagen lystes upp med sen eftermiddagsfika istället, i sällskap Största Systern och Minstabarnbarnet. Väldigt mysigt och välbehövligt. Vi låg och läste bok i dubbelsängen, hon upptäckte att tomtenissen flyttat in vid trappan och hittade en liten chokladbit i julstrumpan. Små äventyr som berikar.

1 kommentar:

  1. Oavsett ålder så fattas ju personen när den inte finns längre.
    Krama födelsedagstöserna på fredag då!
    Så roligt att Nissen flyttat in! Du har väl varit snäll?
    Nu ska vi handla, sen ska Maken vaccineras. Kanske jag frågar om de kan ge mig samtidigt.
    God tisdag! Eval8

    SvaraRadera