torsdag, augusti 05, 2021

Klippning, bulle, solros

I morse hade jag klipptid hos Lilla Systern redan klockan nio. Först ut. Så skönt att få det gjort och det kändes som huvudet vägde mindre när hon var klar. 
Så fick jag ju lite egentid med henne också.
Efter klippningen träffade jag en kollega för lite äventyr. Jag hämtade henne och vi for ut på landet, till en gårdsbutik med café. Där fanns mycket fint att titta på och mycket gott att fika. Det blev kaffe och en kanelbulle. Inte helt glutenfri men planerad och det gick bra. Det var skön temperatur, sol och moln om vartannat så vi blev sittande länge vid fikabordet utomhus. Prat och skratt, trevligt sällskap.
Jag köpte med mig både jordgubbar och hallon från butiken, nyss plockade.

Igår såg jag inlägg på Instagram om självplock av solrosor. Vi letade oss dit och det blev sannerligen en tur på den sörmländska landsbygden, vi kanske inte åkte den rakaste vägen men kom fram till slut. 
Solrosorna växte i ett brett fält vid en åkerkant, man plockade så många man ville ha och svischade valfritt belopp. Allt går till Cancerfonden.
Vi fick ihop rejäla buketter och styrde så kosan mot hemåt, släppte av min kompis och åkte till Största Systern med solrosor. Tänkte att det var fina blommor för bebis att titta på. Har nu satt mina egna i vatten och tänker att jag blir glad av de fina, gula ”solarna”. 



Fint utanför gårdsbutiken.



Solrosor så lång ögat når!




På vift i solrosfältet.



Vi hittade rätta vägen. Vilken tur!

1 kommentar:

  1. Solrosor är helt underbara 🌻
    Lär finnas självplock på väg till Tomelilla också. Får se om vi kommer dit.
    Mellan har varit här idag. Kul besök 😍
    Hoppas på en stranddag i morgon.

    SvaraRadera