tisdag, augusti 03, 2021

Lunchdate och gammal vänskap

Dagen idag har varit en solig dag. Jag sov länge, lyssnade på ljudbok och till lunch kom två av flickorna, svärson och bebis. Vi åt i uterummet och jag gullade med bebis, gick runt på tomten med henne och hälsade på katten. Lagom aktiviteter en semestertisdag. På eftermiddagen hade jag stämt träff med sonens gamla resurslärare på ett fik. Vi ses då och då, det är så roligt att vi fortsätter hålla kontakten, det klickade från start för oss. Det kan dröja mellan gångerna men när vi väl ses, fortsätter vi bara där vi var sist. Hon betyder mycket för mig, en mycket klok person som jag är rädd om. När vi druckit påtår gick vi en promenad runt ån och fortsatte prata, solen sken och jag kände mig glad. Vi mötte Lilla Systern på väg hem från jobbet och pratade en stund med henne. Tre timmar senare åkte jag hem, laddad med ny energi och glad över gammal vänskap. En bra dag. 

1 kommentar:

  1. Vilken bra dag. Kul att behålla kontakten, vissa människor vill man bara ha i sitt liv.
    Hoppas onsdagen också blir bra!

    SvaraRadera