torsdag, september 12, 2019

Riddarutrustningen på!

Veckan går fort och årets bästa månad bjuder på käftsmällar. Bästa mamman har blivit sjuk och det oroar mig. Ingen vet vad det är, hon gick från att vara en pigg, rask och alert 76-åring till i stort sett sängliggande. Ut och in på sjukhuset, det sista budet är alvedon fyra ggr/dag och  kontakta din vårdcentral om det inte blir bättre om en vecka.Vafalls???? 
Köket. Det för-e köket. Står där det står och inget händer. När vi ringer och efterfrågar fuktexperten kan ingen svara och byggledaren svarar varken på Mail eller i telefon. Där står vi. Förvisso inte i sjön men ändå. Tärande.
Ja, och så litet annat som får lov att vara oskrivet men som upptar tankar och drar energi.
Jag dras obönhörligen mot den berömda väggen, symtomen är tydliga och det är klösmärken längs vägen eftersom jag försöker hålla emot och inte hamna där. I morse ringde jag min sjukgymnast och om hon får något återbud hör hon av sig. Jag behöver hjälp med att balansera mig, hitta fokus och se vägen framåt. Hon är bara bäst på det!

3 kommentarer:

  1. Mammasjuka behöver du inte nu. Hoppas hon piggnar till fort!
    Konstigt med köket! Varför kommer de inte? Hos min mamma kom de idag för att syna hennes nya fönster. Bara det att de kom i måndags, började i två rum, skulle komma kl 7 nästa dag. Men de har inte kommit än. Vad är det med hantverkare???

    SvaraRadera
  2. Alvedon? Men vafan! Jag skickar den största och varmaste kramen som internet kan uppbåda <3

    SvaraRadera