måndag, juli 11, 2022

Andra semesterveckan

Min andra semestervecka inledde jag med en ridtur i det fria. En timmes ritt över vallar i solsken är som plåster på ett skavsår. Det hjälper. Mot det mesta. När jag sen fick hästen i vänster galopp i vänstervarv blev jag alldeles lycklig, har tragglat länge med den fattningen. Våren galoppskräck har gått över, jag kände tydligt att det bara satt i mitt huvud men så tjorvigt när det låser sig.
Upplåst och glad tillbringade jag sedan ett par timmar i stallet, sopade, mockade och fixade lite med hästarna innan jag åkte hem och klippte gräsmattan. Sedan blev det rast, vila i hammocken.

Igår var jag wild and crazy och fick med mig Hjärtat till Lidingö för att spana in Stora Systerns nya lägenhet. Hon och jag talades vid på förmiddagen och kom på att vi bara går om varandra i sommar. 
”Så kan vi inte ha det” tänkte jag och så åkte vi dit och överraskade henne.. Så fint!
Lidingö är en ny bekantskap och jag ser fram emot att utforska det mera. Nära vatten, fin natur. Det blir bra det där.
 


Utsikt från hammocken. Här trivs jag!

1 kommentar:

  1. Hoppas hon ska trivas i sin nya lägenhet. Makens brorson har renoverat och sålt flera lägenheter där.
    Ska någon av dem ner på marknaden? Det kostar entré i år.
    Fortsätt njuta av din semester! Eval8

    SvaraRadera