söndag, juli 31, 2022

Semester, del fem

I morgon påbörjas min femte och sista semestervecka. När jag tänker på att sen börja jobba igen får jag ont i magen så det tänker jag inte på. 
Igår lånade jag och Hjärtat sju- och nio-åringen, killarna med spring i benen. Vi var på ett miniatyrmusee, ett vanligt fik, ett bad och ett glassfik.
Eller bad och bad. På en brygga vid fiket fanns en badstege och när killarna frågade om de fick bada, svarade jag ”ja”. Det hade de nog inte trott att jag skulle men jor’å. Så de hoppade ur sina kläder och plumsade i vattnet, sen fick de självtorka i solen. Det gick så bra så och när vi gick därifrån upptäckte vi badförbudsskylten ….. Jaha. Men då var det så dags. Försent kan man lugnt säga. Nåja. Ingen skada skedd och efter glassfiksbesöket var vi ganska möra och åkte hem. Jag sov en liten stund innan jag grejade lite i trädgården, det var en sån varm och härlig kväll.
Idag har jag varit vid Strömsholms slott och ”hästfiket” ned en kollega. Vi fann med ett loppis-besök också innan hemfärd. En trevlig utflykt och vips, hade även denna dag gått.


Från Miniatyrmuseet. Där fanns mycket att titta på.


Skylten …..



Glassarna …..


Slottet. 



1 kommentar:

  1. Den perfekta dagen! Badförbud, jaja, petitesser, pågarna ville ju gärna bada.
    En dag i taget så semesterkänslan vara veckan ut!
    Njut för fulla muggar nu! Eval8

    SvaraRadera