onsdag, november 09, 2022

Äntligen, sol i sikte

Sen sist:

Har haft en gammal vän på övernattning. Hur roligt och mysigt var det då? 10 av 10. Både att träffas igen, 10 år sen sist, och att få piffa till gästrummet. Hennes son har flyttat till Eskilstuna och det innebär ju att vi kan komma till skott med att ses då och då när hon är på besök!
Efter det uppiggande mötet hade jag ledigt förra fredagen och for till storstan, Bästa väninnan. Vi roade oss med att se Björn Skifs på Hamburger Börs och det blev en synnerligen lyckad kväll. Är inte precis bortskämd med att vara ute på krogen så jag hade kul.
Hann ju med att träffa Stora Systern förstås som så lämpligt fick leverans av stor soffa på söndagseftermiddagen. Efter lite övertalning bar budkillarna upp soffan och det var tur för oss. Äldre dam och yngre tjej med ena benet i låst ortros och kryckor. Inte bästa tänkbara förutsättningar så de förbarmade sig. Resten fixade vi galant och vips, nåja, stod ny soffa på plats.

Sen. Vi åkte till Vattenverket, mysigt ställe på Lidingö och där fick jag en sån skön höstkänsla. Lite urrigt väder, vi åt varm soppa och därefter kaffe med smarriga bullar och mörkret sänkte sig utanför. Inne c vi ar det ljust, varmt och ombonat. En perfekt hösteftermiddag.

Väl hemma igen har allt rullat på. Lite gladare, kanske något piggare framförallt idag när solen skiner.
Ridlektion och klangmeditation har varit denna veckas kvällsaktiviteter. Ikväll tänker jag ligga i soffan med katten på magen. Balans.

En jobbgrej fick mig sånär ur balans. vaknade häromnatten med ångestpåslag men rabblade för mig själv:
”Du kan inte göra något mitt i natten” 
Nä. Man kan ju inte det och den där känslan är inte kul. Det satt i även på morgonen och jag tog tag i det direkt istället för att ducka. Och si, det löste sig efter mycket vånda och besvär. Klappade mig sen på axeln och sa högt till mig själv att jag klarade det bra. 

Ups and downs. Sannerligen. Det ÄR lättare när solen skiner!

5 kommentarer:

  1. Så himla mysigt att få träffas igen, det blir INTE 10 år tills nästa gång. Skratt och fina samtal är ju som balsam för själen. Var rädd om dig och fortsätt att andas och ramsa viktiga tankar. Det är vår stryka nu när vi lärt oss det!! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint balsam dessutom 😊 ja, fint att ha lite trix att ta till när det svajar 💕

      Radera
  2. Vad har Stora syster gjort med benet! Snälla killar som hjälpte till.
    Ha en härlig kväll nu! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. En knäfraktur, kräfva rakt ben i en evighet känns det som 😊
      Tack, det är soffan som gäller här 🌸/C

      Radera
    2. Usch, det låter jobbigt! Stackars henne 🤥
      Soffan här också, snart sängen. Morgonbad i morgon, så tidig uppstigning. Sov gott 😴

      Radera