torsdag, november 03, 2022

En fin dag

Igår tog jag ut en semesterdag och var med storkillarna hela dagen. Vilken energikick!
Vi började med hotellfrukost och de små liven åt pannkakor, våfflor, nutellamackor och äggröra med stor aptit. Mycket uppskattat och trevligt innan vi gick till bowlinghallen för spel. De har tur, killarna, för är jag med slipper ju någon av dem komma sist. Det märktes att det var höstlov, alla banor var fullbokade och ungar överallt.
Efter timmar inomhus behövde vi vara utomhus och tillbringade en lång, lång stund i en väldigt rolig lekpark, ”Upptäckten”. Mycket att utforska, klättra på, uppleva, se och göra. Jag hoppade studsmatta, det var längesedan och tja, lite si och så med balansen kanske. Det där skulle en behöva träna på …
Vi blev ju hungriga till slut trots dem bastanta frukosten och det blev hamburgare till lunch. Vi avslutade utflykten med att tända ett ljus hos mamma innan vi åkte hem till Rosa huset, slängde oss i sofforna och vilade. Pojkarna vilade i ca en kvart, jag var något segare men vi spelade spel tills de blev hämtade. Då öste regnet ned och gissa om var glada över vår fina förmiddag i strålande sol!
När de gått sov jag en stund. 
Dagen avslutades med middag hemma hos pensionärskollega tillsammans med ytterligare en pensionärskollega. Det var roligt att ses igen och idag har jag träningsvärk i skrattmusklerna. DET var längesedan och en skön känsla. Imorgon ledig igen. En lyx-vecka.



Bowling …



… bus och lek.






2 kommentarer:

  1. Tänk vad en mormor är bra att ha. T.o.m. så man slipper komma sist, tack vara mormor 😅
    Det hörs som en riktig gulddag, sådana gör gott i både hjärta och själ! Ha en fin torsdag nu! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, guldstunder att samla på 😊/C

      Radera