onsdag, juni 14, 2023

Antidepp och ett bad

Ringde vårdcentralen i måndags, fick en läkartid igår och träffade en hyrdoktor man kunde prata med. Han ingav förtroende men så klart jobbar han bara en månad. Fick antidepressiva utskrivet, en lunta skattningsskalor att fylla i samt en lång lista med prover som ska tas. Gick till labbet direkt men då en del var fasteprover kunde de inte ta dem igår. Jag ombads att komma tillbaka på dropin, varje dag från 07.15.
Så jag klev upp imorse och åkte direkt till labbet på fastande mage.. Det var stängt.  P g a planeringsdag. Jag lovar och svär att den skylten inte satt uppe igår eftermiddag när jag var där och sköterskan på lab sa inte ett ord om det. 
””Drop in alla dagar UTOM i morgon” hade varit ett lämpligt meddelande när jag stod där igår.
Jaja. Luttrad människa kravlade in i bilen igen, åkte hem och åt frukost.
En grej när jag blir nedstämd är att det är svårt att ta sig för saker. Varje liten grej blir ett högt berg och drar energi, särskilt sånt som görs i onödan. Det här var i onödan.

Nedstämdhet lindras också med bad. Så här badas så fort tillfälle ges. Först får jag dividera lite med mig själv men sen så, ”bara gör’t”!
Det har varit min strategi ett tag men jag behöver lite hjälp på traven. Det blir bra igen.




1 kommentar:

  1. Bra strategi ändå. Men så dåligt att de inte informerade om att det var stängt.
    Vattnet ser härligt ut! Bara njut av de stunder du kan.
    Krya på dig 😘 Eval8

    SvaraRadera