söndag, november 05, 2023

Helg. I sakta mak.

Igår åkte Hjärtat till Katrineholm för att titta på pingis. Ville jag följa med???
När, det ville jag inte.
Så jag åt frukost länge och väl, läste tidningen och sedan jobbade jag ett par timmar. Satt i matrummet med tända ljus, te och regnet öste ned utanför fönstret. Kändes lite mysigt. Pratade länge med syrran och gick ned till barnbarnen en stund. Lite mys och gos innan jag gick hem igen. Jag tände kaminen och ljus i uterummet och satt där och stickade.
Hjärtat kom hem och vi åkte till kyrkogården för att tända ljus. Det är alltid så vackert med alla ljus och de har ett tält där det serveras kaffe och bullar. Trevligt initiativ.
Allt blev förskjutet igår, vi åt inte middag förrän halv nio och jag kom i sängen sent, efter tolv.
Vaknade inte förrän nio idag när Bästa väninnan ringde och jag låg kvar i sängen den timmen vi pratade.
Halva dagen har gått, inget regn men grått och murrigt. Ska jobba lite till, sen tar nog stickningen över. 
En lugn helg. Välbehövligt.







1 kommentar:

  1. Skönt att ta det lugnt! Vi har varit hos B3 på kalas. Nu halvligger vi i hotellsängen och läser. Har gjort någon fotinpackning som ska sköljas av nu. God kväll! Eval8

    SvaraRadera