onsdag, november 08, 2023

Mörkt. Och mjukt.

Jag har aldrig haft problem med hösten och särskilt inte november. Ja, det är mörkt. Ja, det känns ibland som det inte blir ljust på hela dagen men är det inte lite skönt????
Kraven minskar, det är ok att ta det lugnt och jag har inte hoppat på det nya att julpynta redan nu. 
En mjuk filt, goda teer och pepparkakor inhandlade likaså mängder med ljus. Nya garner beställt likaså lånade böcker från biblioteket. Inbokade vattengympa-pass, dopp i sjön, några inbokade roligheter, katten är mer gosig än vanligt och det känns helt ok. Kaminen i uterummet går varm, ljusslingor och tända ljus även här gör det mysigt.
För vad ska man göra?
Har några kollegor som avskyr november och de talar om det hela tiden, högt och tydligt. Jag stänger öronen och går in i mitt mood. Mitt novembermood. 

Igår var jag på vattengympa, ett nytt pass, konditionsträning. Kan vara så att den här donnan behöver få upp flåset efter vårens och sommarens dipp med järnbrist och nedstämdhet. Skulle haft sällskap men coronan slog till och jag hoppas jag slipper det.
Håller tummarna för det.



”Mitt” fina badhus med ån flytande förbi.



Utsikt åt andra hållet. I det här fina huset bor Lilla Systern, finfint.

2 kommentarer:

  1. Att börja julpynta redan skulle inte falla mig in. Tycker det är hopplöst att affärerna redan börjat med julrelaterade varor.
    Ert badhus ser verkligen fint ut. Lilla systerns hus också.
    Skönt att du gör saker som du mår bra av! Eval8

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag håller med om november. Jag gillar mörkret, det är ju mysigt att tända ljus och ta det lite lugnare. Jag mår bättre när hösten kommer än när våren kommer. Men inte många som tycker så eller iallafall inte säger det. Lite irriterande med alla som gnäller över mörkret och längtan till våren… stanna upp och njut av nuet säger jag ☺️

    SvaraRadera