måndag, september 28, 2009

Personligt


Jag har fått en award från Jenny Ringblomma med en utmaning att berätta 10 saker om mig själv. Nu har jag klurat och funderat ett tag så här kommer lite "personal stuff", fast ni kanske redan visste det? En del saker tror man ju inte att man berättar för någon men ens olika sidor kan ju lysa igenom texter och sättet att uttrycka sig.

1. Jag har en tendens att se världen i svart.

2. Min svarta sida uppväger jag med humor och har utvecklat ett överlevnadssystem genom att vara positiv å det grövsta även när jag är lägre än lägsta punkten på jorden.

3. Mitt första barn började sexårs 1993. Mitt yngsta barn går ut gymnasiet 2016. Det kommer att ge 23 års erfarenhet av skolvärlden!

4. Jag älskar att dansa, helst och mest med Älskade Sambon. En tangokurs står på önskelistan!

5. Älskade Sambon har funnits i mitt liv i sju år, jag drömmer om att kunna leva vardagsliv tillsammans och "inte bara dela brevlåda" och helger tillsammans.

6. När jag målar försvinner tid och rum, då är jag fri i tanken på riktigt.

7. Att tanka bilen är bland det värsta jag vet. Jag har utvecklat någon sorts tankningsfobi och kör ibland bilen på bara ångorna. Hitills har jag inte fått soppatorsk.... Peppar, peppar! Att tanka bilen utan att få ångest är en livslång träning för mig.

8. Jag har jobbat som fritidsledare, föreningskonsulent, originalare, undersköterska, dagispersonal och IT-handläggare.

9. Jag blev gråhårig redan som 30+ och färgar håret blåsvart med en dåres envishet. Ja men det var svart. Från början. Jag var avundsjuk på min far som fick behålla sin svarta hårfärg livet ut, här skulle man brås på moderskapet. Tanternas förbannelse i min släkt, gråhåriga ska vi vara! Pyttsan!

10. Jag är en nitisk sopsorterare. Ibland försöker jag lägga band på mig men det ..... bara går inte!

Nu är ju meningen att jag ska skicka den här utmaningen vidare till utvalda, men jag gör som Cicki, jag håller utmaningen i handen och ....... svosch ...... blåser iväg den! Fånga den, den som vill och delge oss lite om er själva! DET är väl en utmaning i sig?

10 kommentarer:

  1. Härligt att få veta lite mera men attans ! Mina geniknölar är rostiga :))
    Skriva dottern går ut 2016???
    Hahhaa den var lite kul :)
    Ser du allt i nattsvart ?
    Har jag inte märkt...
    Din far kanske färgade håret ?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilka kanonbilder du ser ut att måla!!
    Helt fantastiska!!
    Maud

    SvaraRadera
  3. En fyllapåbensinhatare till! Jag trodde jag var ensam!

    SvaraRadera
  4. Jenny: Jorå! En blivande student 2016!

    Maud: Tack! Jag blir väldigt glad!

    Osloskånskan: Åh. Ah. Skönt att veta att vi är fler!!!!

    SvaraRadera
  5. Kul att få veta lite mer. Det där med svartsynen har jag inte förstått. Du målar dina tavlor i så vackra färger att det märks inte. Utom när du pratar heminredning....:-)

    Det var väldans vilket spann du hade mellan barnen. Det har jag inte förstått att det var så många år.

    Trots att sambon är elva år yngre än jag så har vi fem barn födda mellan -76 och -84. Det är inte så illa pinkat va? Han började tidigt och jag sent.....:-)

    SvaraRadera
  6. Det var intressant att få veta lite mer om dig - du verkar vara en så spännande person och en allkonstnär.

    Tack för fina kommentaren hos mig, ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Jag hatar också att tanka bilen.
    Varför vet jag itne..det är bara tråkigt, jobbigt och...onödigt..eller iaf känns onödigt.

    Intressant läsning iaf!
    kram

    SvaraRadera
  8. Vet du vad??????..engelsson e störtförälskad ..i din målning av höstträdet..oooooooooooooooooj

    SvaraRadera
  9. Gråhårigt, I get it, väntar på att mina ska ta över helt, annars avundas jag inte de 23 åren i skolvärlden...

    PUSS!

    SvaraRadera
  10. Kul att få veta lite av dina "hemligheter" :)

    Hoppas du har det bra i höstkylan och njuter av höstsolen! Kram

    SvaraRadera