måndag, september 14, 2009

Mitt i en dröm

När jag var yngre drömde jag om ett eget Bed & Breakfast. Jag hade även planer på att köra taxi, vara Au Pair i något främmande land, bli kock och varför inte servera på Wallmans?
Men? Jag HAR ju ett eget Bed & Breakfast, fem bäddar i lilla radhuset och frukost står minsann på bordet varje dag.... Taxi? Tja, jag kör barnen hit och dit. Lilla Bilen går varm vissa dagar. Men Au Pair? Host, host, harkel. Fyra barn har jag fostrat och drömmen om att bli kock uppfyller jag varje middag. Och SOM jag lagar mat. Det var ju möjligtvis det här med Wallmans. Å andra sidan händer det att jag sjunger en truddelutt när jag vispar runt bland kastruller och pannor och jag KAN ta ett och annat salsa-steg när andan faller på.
Nej, men, alltså. Jag är ganska nöjd. Om än lite trött då och då. Därför ska jag på SPA nästa helg fick jag reda på idag. Gissa om jag längtar!

10 kommentarer:

  1. Vem i hundan sa det? En sån vill jag också ha!

    SvaraRadera
  2. Visst blir livet som man önskat sig, om man bara tänker till lite grand....:-)

    Vad härligt med en spa-helg. Det är du värd.

    SvaraRadera
  3. Skönt för dig, grattis.

    Markattan, bara lir avis

    SvaraRadera
  4. Haha. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

    Jag skulle bli Skridskoprinsessa och Krukmakare och ha långt hår.
    Fast det där med långt hår fixade jag ju faktiskt... ;)

    Det är dig väl unt med en Spa-vistelse!

    SvaraRadera
  5. Åh vad mysigt med spa.
    Det är dig väl förunnat att få en spahelg.
    hihi..se där ja!
    Det blev lite som du drömde om, om än på ett annat vis.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Du är för rolig när du skriver dina inlägg!! Vad härligt med Spa!!! Kanske något jag skulle unna mig???

    Jag hoppas oxå att jag finner det rätta svaret, på det där med arbetsträningen. På torsdag är det möte!!!

    kram Christina

    SvaraRadera
  7. Rätt kvinna på rätt plats hör jag! Spa för rätt kvinna också... PUSS!

    SvaraRadera
  8. Hmmm...*tänker*...
    Jooo!
    Joooo, jag tror att du längtar till helgen!
    Spa låter som en "underbar" semester från alla plikter. Att bara ta hand om sej själv och bli lite ompysslad..
    (Jag avis???? Tssss....)

    Jag ville bli lastbilschaufför eller jobba på en cirkus.
    Och visst...jag kör bil. GÄRNA!
    Och gärna med både släpkärra eller husvagn och ibland någon hästtransport...
    Men det är allt.

    Och cirkus????
    Ja...det har man väl för jämnan här hemma med Gubbe, barn (iofs utflugna...åtminstone nästan!)och alla djur...Haha!
    Nöjd får man va!
    Kram på dej och ha det gött!
    Flisan

    SvaraRadera
  9. Men din tid kommer när barnen blivit större.. då kan du ta taxikort eller flytta och öppna bed&breakfast.. Inget är omöjligt!

    Så härligt med SPA, det är du väl värd!!! Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja det handlar bara om o se vad man har o har åstadkommit..o då upptäcker man att det e en hel del..oooo Spa det låter ljuvligt

    SvaraRadera