onsdag, september 23, 2009

Alla goda ting är tre?

Rätt som det är skramlar det till i överrasknings-burken och när det är roliga överraskningar är det ju som sagt roligt. Och något att glädjas åt i feberdimmorna.
Den nya tv.n lämnades in för reparation i fredags. En platt, ganska stor tv som flimrat i blått, visat halva bokstäver och inte alls uppfört sig som en ny tv. Försäljarens uppmaning att byta scartkabel funkade inte. Det var blått och halvt i alla fall.
Idag kom ett brev från försäkringsbolaget.
"Er tv går inte att reparera. Ni kommer att få en ny".
Sådana rader måste läsas flera gånger för att förstås. Att något kan vara enkelt liksom. Att en svindyr försäkring faktiskt träder i kraft och gäller. På riktigt!

Sen ringer Älskade Sambon och meddelar att nya soffan är försenad. Med minst två veckor. Men, kanske någon undrar, är det en bra överraskning?
Ja. Faktiskt. Det var ju tänkt att vardagsrummet skulle ha nya tapeter när soffan kom. Som general i detta sjukläger har jag ju förstått att så skulle det inte bli. Tapetsering och influensa är ingen bra kombination. Men, med denna försening har vi en chans! På riktigt!

Nu undrar jag ju vad som är tredje överraskningen idag. För att "alla goda ting är tre" heter det ju.
Hm.
Store Brors huvudvärk kanske bara är just huvudvärk och inget tecken alls på influensa?
Hårddisken som är inlämnad till "data-doktorn" kanske inte alls har brunnit utan att bara grafik-kortet har gått sönder?
Tänk om Älskade Sambon kan komma hem i kväll igen fast det idag är ÄNNU mer mitt i veckan än igår? DET skulle vara den bästa överraskningen av alla! På riktigt!

UPPDATERING: Huvudvärken var just huvudvärk. Good! Och ja! JA! Han, med stort H, kom hem. Mitt-i-veckan-kom-hem! Och fixade mat! Mitt hjärta det bultar!

17 kommentarer:

  1. Tack snälla rara för så fin kommentar inne hos mig! Jo, jag försöker ta hand om mig själv också. Bubbelbadet köptes igår och vi väntar på hemleverans. Jag läääängtar tills badrummet är färdigt. :-)

    Så skönt för er att ni fick en ny tv. Försäkringbolag brukar ju kunna slingra sig men ibland har man tur. Bus ramlade och skrapade sig på armbågen och knät för 2 år sedan och förra hösten skickade vi in foton på hans ärr till Trygg Hansa där vi har vår barnförsäkring. 13 000:- fick han som ersättning för ärren! Vi höll på att ramla baklänges av både chock och glädje. Nu är det dags att skicka in foton till skolans försäkringsbolag (olyckan skedde på skoltid) och vi håller tummarna för att det ger lika god utdelning.

    Hoppas nu ni får vara friska så ni hinner med att tapetsera innan soffan kommer!

    Vi ska åka och bada ikväll, Lilla O måste träna på att simma så hon kan njuta av Turkiet-resan utan obehagliga puffar när hon badar.

    Krya på dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tänk ibland är ödet med oss..Eller vad man ska kalla det. Få se vad den tredje överraskningen bli nu då..Spännande..hihi...
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hoppas på att alla goda ting är fyra för din del.
    att storebrors huvudvärk inte är flunsan samt att din käre sambo kommer hme idag.

    Det vore nice.
    kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det låter när sakerna går ens egen väg. Ny tv låter inte dumt. Hoppas nu att ni hinner med tapetseringen. Jag kan tyvärr inte bistå med den tredje överraskningen. Necessären ligger tillklippt men är inte klar än. Jag har varit väldigt trött de sista dagarna. Energitjuven är bonussonens flytt på fredag. De kommer hit imorgon och äter middag med oss.

    SvaraRadera
  5. Va, finns det sådana försäkringar? ;)
    Som verkligen gäller när det händer nåt..

    Tack för titt-in:ar hos mig!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Ska bli spännande att se vad tredje överraskningen blir.;o)
    Ibland går det liksom på räls.

    Du får krya på dig och ta hand om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ännu mer mitt i veckan än i går... Ja, fasiken så svårt det är... Vill gärna höra om det goda tredje (som kanske blir fyra av bara farten?) KRAAM!

    SvaraRadera
  8. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Men det kan bli bra ändå...;)

    Kram, Anna

    SvaraRadera
  9. Menar du allvar..en försäkring som funkar..underbart

    SvaraRadera
  10. Åh, jag hoppas helt klart på en tredje överraskning!:.)) Vad härligt synsätt på förseningen av soffan också -inte alla som hade tagit det så:.))

    tack snälla för dina ord inne hos mig också!:.))

    SvaraRadera
  11. Wow !
    Du har tur :)
    Jag tror på Ödet eller tecknen.
    Ibland ser man bara inte vad det ska "leda" till...
    Hoppas barnen kryar på sig snart .
    Jossan är hemma med halsont .

    Tyvärr kommer även OLYCKER i 3 :(
    I alla fall hos oss:(
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. En dyr försäkring, som faktiskt funkar! Det är nästan som en solskenshistoria! (Konstigt att det ska vara så)

    Kul med nya tapeter och ny soffa!

    SvaraRadera
  13. Anbam: Försäkringsbolag som INTE krånglar är trevliga överraskningar!

    Wingar: Det blev två! Huvudvärken och Älskade Sambon!

    Ännelaij: De goda tingen blev fyra!! Precis som du sa! ;)

    Cicki: Hjärtat! En tillklippt necessär är inte dåligt alls! INGEN PANIK! Det skrev jag ju! Allt har sin tid! Kram!

    S o F: Ja! Läste brevet många gånger må du tro!

    Bloggullet: Räls är jag inte bortskämd med! Alls! ;)

    Spader Madame: Mmmmmm! Svårt! Blev fyra! Kram!

    Anna: Och det blev bra!

    Engelsson: Japps! Jättesant!

    Mamma Melissa: Du vet! Det GÅR att hitta något bra! I allt! Varm kram!

    Jenny: Tre är visst magiskt på olika sätt! Krya er! Kram!

    Stort och smått: Mmmmm. 4000:-. Jag nästan "dog" när vi betalade den. Idag är jag glad! Vääääldigt glad!

    SvaraRadera
  14. Tre önskningar i en!! Underbart! Krya på dig/er! Kram!

    SvaraRadera
  15. Hej Cina! Jag hoppas att du tillfrisknar alltjämt! Läste om det där med olika papper, intyg mm, Ja du det är som gjort för en hel novell!!

    Kram Christina

    SvaraRadera
  16. Du är utmanad v av mig .Kolla min blogg;)
    Kram Jenny

    SvaraRadera