fredag, september 04, 2009

Helg i sikte!

Den här veckan har gått som tåget. Ett X-2000. Fort. Stundtals har det känts som om jag inte hänger med riktigt men jag HAR platsbiljett. Jag lovar och svär!
Mina utredningar har dragit igång. Jag blir verkligen iakttagen, bedömd och "förhörd". Om och om igen. Tänker att det är tur jag talar sanning för som jag blir utfrågad och intervjuad skulle jag inte kunna hålla isär någonting. Jag skulle vara en usel spion. Bland annat.
Värst är Försäkringskassan. Vem kunde tro det? De GER sig liksom inte. Frågar samma sak femtielva gånger fast det är olika personer varje gång. Många verkar de vara där på "kassan". Och jag svarar samma sak. Femtielva gånger.
Väl hemma har jag frågeformulär att fylla i. En sisådär 1000 påståenden att ta ställning till.

Arbetsterapeuten, hon med "gruppen som inte fanns", (aktivitetsgruppen), hon gav mig sån energi. Jag blev riktigt taggad av henne så av bara farten har jag
  • anlitat en jurist för att få hjälp med senaste energitjyven
  • anmält mig till fortsättningskurs i yoga
  • varit på ett möte med Autismföreningen och fått en bra kontakt där för Store Bror
  • legat en dag med migrän (just för att jag anlitade en jurist, spänning som släppte)
  • anmält Lilla Syster till ny danskurs
  • rensat ur min klädkammare för att slippa se de där "haha-du-kan-inte-ha-oss-för-att-du-gått-upp-i-vikt-kläderna". Ut åkte de!
  • sett ut vilken bokhylla vi ska ha eftersom ny soffa är beställd
  • lagat näringsriktig mat till hungriga barn (nästan) varje kväll
Så nu lutar jag mig tillbaka i soffan, den gamla, inväntar Älskade Sambon som jobbat i Stora Staden ända sedan i söndags och tänker att "den här veckan, den gjorde jag bra"!
Thank God it´s friday!

10 kommentarer:

  1. Hej där! Herregud vad du varit i farten, jag blir nästan matt bara av att tänka mig in i det..=) Ta det lugnt nu så du inte förtar dig helt.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är igång! Men passa nu på att vila lite i helgen så att du fyller på krafterna inför nästa vecka. :)

    F-kassan är omständig med alla sina frågor. Jag blev nästan chockad då vi skulle få vårdbidraget omprövat. Handläggaren sa att vi kunde göra det över telefon och jag hade väntat mig en låååång utfrågning men det enda hon ville veta var om situationen var lika som för 2 år sedan. När jag svarade "ja" så sa hon: "ok, då förlänger jag och så hörs vi om 2 år igen". Den handläggaren måste vara ett undantag där på f-kassan...

    Ha en trevlig helg nu med sambo och barn!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket du hunnit med. Passa nu på att vila. Skönt att utredningen kommit igång. Den där Fkassan är som de är. När jag var färdigutredd på ett av FKs egna sjukhus så omdiagnostiserade läkaren mig till en för mig totalt helluddig diagnos. Läkarens motivering var att FK inte godkände fibromyalgi, däremot godkände de den luddiga diagnosen. Heder åt den läkaren som vågade. Han hade dessutom rätt. Bara några dagar efter att han skickat in papperen hade jag mig förtidspension i handen. Den som jag kämpat för i mer än två års tid. Det är som att den högra handen inte vet vad den vänstra gör.

    Ta det nu lugnt och låt familjen pyssla om dig i helgen. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, THANK GOD IT'S FRIDAY!
    Ska bara sjunka ner i soffan.

    SvaraRadera
  5. Du milde tid! Vilken aktivitet. Ja, det gjorde du bra så ha en fin helg nu.

    SvaraRadera
  6. Instämmer Cina - det gjorde du bra!!

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  7. Markattan önskar en lugn och skön helg till dig och han som jobbar borta så mycket, och barna så klart. Du har legat i märker jag. Grattis till dig. Men som sagt, vila dig nu.

    Markattan

    SvaraRadera
  8. Åh, så härligt positivt allt blev.. nice!!! :o) Håll fast i den känslan och se till att vila nu så ska du se att allt blir skitbra!! Kram!
    PS. Migränen var väl inte så kul, men kanske värt det ändå! DS

    SvaraRadera
  9. Oj vad du jobbat på bra!
    Energitjyvar är hemska.
    Jag har också en som jag borde ta tag i gensast.

    Verkligen tur att du inte ljuger och märkligt att du inte blivit informerad om aktivitetsgruppen förut, eller rättare sagt blivit desinformerad.

    Tröttsamt.

    Hoppas nästa vecka blir en bra vecka för dig
    kram
    /A

    SvaraRadera
  10. Hej Cina!! Jag börjar med att säga GRATTIS!
    Sen läser jag om utredningen...känner igen mig. Det är som att ha en publik in i sitt allra innersta. Hoppas det kommer ut något riktigt bra av detta. Din energi verkar vara på topp!! Härligt! Min är i botten just nu och jag förstår inte hur jag ska kunna börja arbetsträna som planerat är. Ännu finns ingen tilltänkt plats men det kommer!!
    Ska vila mig några dagar så brukar allt klarna.

    Kram Christina

    SvaraRadera