tisdag, september 22, 2009

Riddare på väg

Här insjuknar vi, en efter en. Nyss kom Stora Systern in genom dörren med feberblanka ögon och tog en plats i soffan. Lilla Syster, piggast i gänget, har hasat till affären för att köpa mjölk.
"Mjölk" fnyser Älskade Sambon i telefonen.
"Ni måste ju äta ordentligt!"
Ja, så klart. Men aptiten inskränker sig till te med mjölk och skorpor. Ju!
"Jag fixar!" säger Älskade Sambon och ilar från jobbet i Stora Staden till sjuklägret i Lilla Staden fast det är mitt i veckan.
What to say? Vilken kille! Bestämt så älskar jag honom!

13 kommentarer:

  1. Såna älsklingar vill man ha några stycken av =)
    Ok, en då...

    SvaraRadera
  2. Oj stackars er..Men vad fint att ni har din älskling..=)
    Krya på er!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Njut av omsorgen! Sist jag hade influensa flabbade Maken för jag såg så eländig ut! (jag VAR eländig!)

    SvaraRadera
  4. Man är inte så frack när febern griper tag.
    Vilken tur att du har en så omtänksam sambo.=)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Ojdå, stackare er. Vilken tur att ni får vederbörlig omtanke och hjälp.

    Krya på er

    Markattan

    SvaraRadera
  6. Han är för gullig. Det är klart ni måste äta ordentligt. Mat och sömn är den bästa medicinen. Krya på er allihopa.

    SvaraRadera
  7. En sann riddare må jag säja....
    Kärlek när den är som bäst!
    För det heter ju i "nöd och lust"?

    Ta riktigt väl hand om er alla hemma hos dej i lilla staden nu, och krya på dej.
    Jag försöker göra detsamma för jag snuvar och hostar också i täcket i dag! Usch...
    Kram, Flisan

    SvaraRadera
  8. Det var gulligt gjort av din sambo.
    Fy vad jobbigt att nästan hela familjen är sjuka.
    Krya på er!
    kram

    SvaraRadera
  9. Sjunger bara litet om my guy... Bestämt är det kärlek mellan er... Krya på er!

    SvaraRadera
  10. Nilla: En! Apselut! ;)

    Wingar: Ompysslade är vi!

    Osloskånskan: Jag njuter!

    Jenny: Nä, rätt så ynklig blir jag!

    Markattan: Thank you!

    Cicki: Det VAR gott med lite mat!

    Flisan: Oj! Fler sjuklingar!? Krya på dig tillbaka!

    Anna: Banne mig! ;)

    Ännelaij: Trångt i soffan är det!

    Spader Madame: My guy! Always! ;)

    Matilda: Välkommen! Tack!

    SvaraRadera
  11. Åh stackare!!! Men vilken tur att du har en riddare i blank rustning som fixar marktjänsten! Krya på er! Kram!

    SvaraRadera