fredag, november 06, 2009

Ansiktslyftning

Det har väl hänt att jag funderat på det. Ansiktslyftning. Till exempel en dag som denna som är dagen efter ett migränanfall och det känns som skinnet sitter väldigt löst på ansiktsbenen. Allt har liksom flyttat ned ett par våningar. Trist. Å andra sidan brukar det rätta till sig när jag vilat lite mer, tagit en promenad och tänkt minst 100 glada tankar igen. Så, det där med ansiktslyftning är mest en tanke.
Jag fixar dörrar istället. Billigare och smärtfritt.
Vardagsrummets renovering går in i sista fasen och det börjar bli dags för lite finlir. Det där som jag tycker är så kul.
I veckan var det som sagt dörrens tur.

Dörren till badrummet såg från början ut så här. 80-tals brun och trist.


Så jag målade den grå och trist i stället.



Sedan använde jag wall-stickers och dörren blev alldeles speciell och fin.
Nu fattas bara dörrfoder. De kommer dit vilket år som helst! Ska bara måla dem först.......

12 kommentarer:

  1. Så himla snyggt det blev. Det där måste jag visa dottern. Hon har också sådana tankar om inredning. När de flyttade in så målade hon olika rundlar på en vägg. Nu har hon ledsnat på dem. Då målar hon bara över och gör ett nytt motiv. Lätt som en plätt och förnyelse som inte kostar skjortan och inte tar evinnerlig tid.

    SvaraRadera
  2. Var du glad det bara är ansiktsskinnet som hänger. Här hänger hela skiten idag, inklusive insidan.

    SvaraRadera
  3. Wow Cina!

    Det där blev ju jättetufft! Vilken ljus och fin förbättring.

    Kul att du kom ihåg att ta förebild också, så man ser skillnaden.

    ...å så var det bara listerna då.. ;)

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Blev ju jättesnyggt! Wall-stickers är en underbar uppfinning, jag har lyckats dölja en massa youghurt-fläckar på vardagsrumsväggen med hjälp av sådana. Bus var ilsken och kastade ut en flaska drick-youghurt på den nymålade väggen och det funkade inte att måla över men wall-stickers funkade som sagt var fin-fint! Har youghurtfläckar i taket också med jag inbillar mig att ingen kollar så noga där. :)

    Hoppas ansiktsskinnet är på plats igen annars får du väl sätta upp håret i en väldigt tight hästsvans, det brukar strama åt!;)

    Trevlig helg och kom ihåg att hångla loss på läktaren på söndag (men se för guds skull till att inte missa några mål!) ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh så snyggt!!! :o)
    Förstår precis hur du menar med behovet av ansiktslyftning efter migränanfall.. :o(
    Skönt att det känns bättre nu i allafall!! Kram!

    SvaraRadera
  6. Det där gjorde du riktigt riktigt bra..såå fint..kram

    SvaraRadera
  7. Cicki: Ja, det är roligt att hitta sin egna stil. De här liljorna var inte så dyra heller. Kram!

    Osloskånskan: Oj! Hoppas det rättar till sig! Varm kram!

    S o F: Tack! Ja, listerna ska jag verkligen jobba på!

    Anbam: Aha! Fiffig fläck-lösning! Har ju kort hår numer så hästsvans blir svårt. Å andra sidan kan jag ju ha flera små.....;)

    Pia: Ja, vi har visst migränerfarenhet gemensamt. Trist när det flyger på en. Kram!

    Engelsson: Tackar, tackar! Lite stolt är jag allt! ;)

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Kunde behövas här också. Har ett igenspacklat hål (som fanns när jag flyttade in)i en dörr. Kanske kunde man dölja det med något sånt där.

    Hoppas missen hoppar och skuttar i renoveringen.

    SvaraRadera