torsdag, november 05, 2009

Oplanerad planering

Planering och system. Allt kan ju såklart skötas med hjälp av detta. Jag är lite av den oplanerade sorten men försöker hela tiden lära mig att planera och hålla koll. Det är inte så lyckat, alltid. Men jag försöker!
Alldeles nyss till exempel, så kom det ett mail med en påminnelse om att Store Bror ska spela handboll i Norrköping på söndag eftermiddag.
"Vvvvvvaaaaaaaa?"
"Jamen, det var ju inte förrän i typ, mitten av november eller så?"
Ja. Ungefär nu. Denna helg. Helgen EFTER denna, när det verkligen är mitt i november, då ska andra matcher spelas.
Jaha.
Nollkollhandboll har jag och funderar nu på hur jag ska locka med Älskade Sambon till Norrköping på söndag. Det är trist att köra så långt själv och Store Bror vill så klart att da familia är med och hejar. Jag är ju också lite rädd om tiden med älsklingen eftersom vi mest ses på helgerna. Men, Norrköping it is.
IKEA ligger väl på vägen? Romantiskt? Knappast!
Drömmen om en låååååång, skön söndag i nya soffan som ska hämtas på lördag får planeras om till en annan lämplig söndag.


En "planeringstavla", inte helt lyckat.
Någonstans här sitter handbollslappen......inte...



.....eller här kanske? Ingen uppskriven match i almanackan i alla fall....
När jag lagt till fotot såg jag ju att jag glömt byta till november.
Det har jag gjort nu!

7 kommentarer:

  1. Skrattar- inte är det lätt inte, men gillar i alla fall skylten där man ska få choklad! Måste nog länka in Esset hit! PUSS!

    SvaraRadera
  2. Ja inte är det lätt att hålla reda på allt som ska ske. Jag skriver upp ALLT i min almenacka men så är det ju den lilla detaljen att man ska komma ihåg att titta i den också. DET gör jag INTE.;)

    Hoppas du får med dig sambon till Norrköping och att ni får till lite romantik på läktaren istället.;)

    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Jag försöker få en planering som fungerar och full koll på allt. Och det gör att jag ibland blir ännu snurrigare av att organisera allting.

    Och då glömmer jag sånt som jag borde kommit ihåg om jag inte varit upptagen med att planera.;o)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Spader Madame: Skylten är en hit! Helt klart!

    Anbam: Almanacka som fyller i sig själv bara man TÄNKER röstar jag för! Japps. Vi får väl sätta oss längst upp på läktaren och pussas lite i skymundan... ;)

    Bloggullet: Ja, ibland tar man då i fööööör mycket. Känns igen! Helt säkert!

    SvaraRadera
  5. Här har det skrivits mycket sen jag var hit sist. Jag är så okoncentrerad nu så det blir liksom inte av att jag läser så mycket bloggar. Men nu har jag suttit här en stund iallafall.
    Du skriver så bra och roande tycker jag..=)
    KRAM Inger

    SvaraRadera
  6. Har inte heller hängt med riktigt att det är en bit in i november redan. Men snart är det advent då kanske du kan få sitta ner och mysa i nya fina soffan... ;)

    Ge sonen en lyckospark från mig!

    SvaraRadera
  7. *skrattar igenkännande* Kunde varit jag! Hoppas du fick ordning på allt till slut! =)
    Kram och ha en finemangsmysig helg! =)

    SvaraRadera