söndag, november 08, 2009

Premiär!

Tidelidam! Tidelapom! Tideladejamdej.... !
SOM jag/vi har längtat! SOM jag/vi har slipat, spacklat, limmat, tapetserat, målat, fejat, grejat och längtat. Och igår! Tadam! Kom soffan! Nu är det nästan klart. Förutom tak- och golvlister och dörrfoder som vilket år som helst är på plats. Och så lite fix och trix med tavlor och böcker, sånt där roligt! Nu kan vi vara i vardagsrummet igen och det är SÅ skönt! Igår kväll invigdes soffan och det var Älskade Sambon, jag, Stora Syster och Pojkvännen, Lilla Syster och Store Bror samt en katt som slog oss ner och njöt av att få plats. Filmen glömde vi nästan bort, det var så roligt att sitta där i allt det nya och bara njuta och prata.
Idag har vi varit i Norrköping och hejat på Store Brors handbollslag. Alla hejarop, klappade händer och peppningar gav resultat. De vann! Med sju bollar. I pausen pussades Älskade Sambon och jag på läktaren lite så där i smyg. Man får ju passa på! En ny jobbvecka väntar och då är det telefonkontakt igen som gäller.
Nu är vi hemma igen och jag sitter uppkrupen med datorn i soffan. Jag har konstaterat att min röda tråd här hemma är grå, att svart visst är en färg, skönaste fåtöljen hittade jag på en begagnat-affär och att det är mycket jobb med att renovera. Jobbigt men kul. Idag gillar jag läget!

Här började vi! Bullrigt, bökigt, stökigt, mysigt och trångt.


Så här blev det!


Från soffan såg rummet ut så här......


....och idag från soffan ser jag det här.


Som vid de flesta invigningar och premiärer
vankades det skumpa framåt kvällen,
och ja, så förhoppningsfullt hade det inhandlats
fyra triss som inte gav något.
Men det gör inget, vi har vunnit ändå. Vårt fina rum!

13 kommentarer:

  1. Men så snyggt!!! Det blev otroligt fint! Soffan vill jag också ha, vart köpte ni den? Den är ju så stor så hur många som helst ryms i den.:) Tack för trevlig inspiration!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Å så snyggt det blev alltihopa. Jag gillar verkligen fåtöljen som du hittade på loppis. Toppensnyggt alltihopa....:-)

    SvaraRadera
  3. Anbam: Soffan är från MIO. "Modern living". Vääääääldigt nöjd!

    Cicki: Thank you! Fåtöljen är toppenskön!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att läsa om! Finfint är det, men det bästa är att ni firade och njöt av vad ni hade åstadkommit!!

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅ, vad ni har varit duktiga. Svart är en skitsnygg färg ju! Håller med Speja, att firandet är så viktigt! Okej, ny vecka med telefonkontakt. Så har vi ju det! Men inte ska väl ni heller ha det så alltid? PUSS!

    SvaraRadera
  6. Så härligt att det är klart nu - förstår att ni är supernöjda och glada över att det blev så bra.

    Vilken härlig, snygg soffa med plats för många.

    Bra jobbat - ha det gott - och njut!

    SvaraRadera
  7. Grattis till nya fina rummet med nya fina soffan! Så mysigt det blev... :)

    SvaraRadera
  8. Speja: Fira och njuta är livsnödvändiga ting! Apselut!

    Spader Madame: Tack! Inte alltid ska vi hänga i telefonen. Hoppas jag! Älskade Sambon kommer att få inneboende hos sig i Stora Staden. Permanent. Så småningom!

    S o F: Jaaaa! Vi är glada och njuter!

    Annabellan: Tack! Vi myser!

    SvaraRadera
  9. Men vad fint ni har gjort det!
    Himla läcker färgkombination.
    Snyggt är ordet för dagen.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Snyggt!
    Va kul det är när det är nytt och fint =)

    SvaraRadera
  11. Ännelaij: Thank you! Kram!

    Nilla: Tack! Ja, det känns riktigt bra!

    SvaraRadera
  12. Men Guuud, vad fint det blev, vilken förändring! =)
    Snygg soffa, påminner faktiskt lite om min...=)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  13. Jösses och himlar vilken skillnad det blev.
    Men var har den läckra kistan tagit vägen. Jag har letat efter en så i evigheter.
    Mona

    SvaraRadera