onsdag, november 11, 2009

Onsdag

Det vankas målarkurs ikväll. En höjdpunkt i veckan. MIN kväll. Inga föräldramöten, skjutsningar, träningar, matsäcksförberedelser i världen kan få mig att ändra på det. Nope. Onsdagskvällar är huggna i sten.
M.Å.L.A.R.K.U.R.S!
Ungarna har lärt sig. Det händer att frågan liksom blir hängande i luften:
"Mamma, på ons..... javisstja!"
"Ja. Vad är det på onsdag?"
"Det var inget. Jag fixar själv."
Så där ja. Lång och trogen envishet och så blev onsdagskvällarna mina! Lovely! Och så är det bara två dagar kvar till fredag. Bra dagar, de här onsdagarna!

16 kommentarer:

  1. Vad härligt det lät! Egen kväll. Och målarkurs! Tänk om jag skulle våga anmäla mig till en målarkurs..

    SvaraRadera
  2. Annica: Hej! Kul att se dig här! Det ÄR härligt med egna kvällar! Klart du vågar! Jag hejar på dig!

    SvaraRadera
  3. Hur gör man för att samla sig och hävda sin rätt till sin egen kväll??

    Jag behöver verkligen tips, fick prestationsångest igår när jag fick en hel timme för mig själv. Jag hade redan duschat, bloggat, ätit och ingen ny tidning ägde jag. Det blev diskmaskin, tvättmaskin och jag. Skam!

    SvaraRadera
  4. Bara två dagar kvar till fredag. Tur! För måla kan inte Spader alls. Heller. Men hon ska dansa linedance ikväll. Gladeligen. Fast hon inte kan. Junior ska vara hemma helt ensam. Huvaligen, vilken mamma Spader är...

    PUSS!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du har en kväll alldeles för dig själv. Och att de andra respekterar det. Ha det så skönt på din målarkväll. Kram

    SvaraRadera
  6. Knaada! Hej! Med rött bläck i almanackan! Inte har det varit lätt! Men med envishet, lite pepptalk när modet svikit att hävda mig själv så!

    Spader Madame: Vilken härlig mamma! Som lär Junior att bli självständig och att mammor också har rätt till egna sysselsättningar! PUSS tebaka!

    Cicki: TACK Cicki!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med målarkurs!
    Det är himla roligt att måla, undrar om inte jag ska damma av mina målargrejer ...

    SvaraRadera
  8. Stort och Smått: Ja, det är verkligen hur kul som helst!

    SvaraRadera
  9. Så härligt med en egen kväll!!! :o)
    Jag har ju rätt mycket "egentid" nu när tjejerna är 16 år!!

    Men när de var små så lyckades jag lära dem att måndagar var min tv-kväll. Det funkade faktiskt, trots att jag var hemma. Kom de och ville ha uppmärksamhet så sa jag bara: Ni har en pappa oxå. prata med honom!

    Men det förutsätter ju att man har en annan vuxen i huset att hänvisa till!

    SvaraRadera
  10. Skriver i klump om de sista inläggen: Så otroligt fint rummet blev, grattis; verkligen! Choklad är alltid bra och ha en fin målarkväll, kram!

    SvaraRadera
  11. Pia: Ja, egentid är guld värd!

    Osloskånskan: Tack, precis och tack igen! Kram!

    SvaraRadera
  12. Va´kul med målarkurs!! Skitbra att du har dina "ego-kvällar". Det bör man ha. Men jag tror att det är väldigt få som verkligen ser till att ha alldeles egna kvällar. Jag är värdelös på det och likaså mina kompisar. Måste skärpa oss på det!

    Kram!

    SvaraRadera
  13. HÄRLIGT TJEJJEN!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Hoppas du fick en riktigt mysig målarkväll!
    Bild på verket??
    Hihi...Jag, nyfiken??

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  15. Jisses, vad härligt det lät. Som en outtalad regel...som en svuren ed över onsdagarna hemma hos er. Och mamman som får egentid...blir en glad mamma...=)
    Och snart är det fredag! Tjoho! Ser själv fram emot en HELT ledig helg. Dessutom HELT blank och totalt fri från aktiviteter eller måsten. SÅ skönt! =)
    Kram, sov gott och ha en fin torsdag! (Bara en dag till fredag nu...*fniss*)

    SvaraRadera
  16. ååh måla!
    Jag vill också kunna..och framför allt vilja ha tid.
    För viljan finns där bakom tiden.

    Typ.
    Kram

    SvaraRadera