onsdag, november 25, 2009

Decemberpussel

Ja MEN! Nu regnar det här! Jag som skulle putsa fönster. Eller inte. Okej. Det blir till att lägga decemberpussel istället. Jag kommer inte undan längre.
December kan ju vara en hektiskt månad tycker många. Det är advent, julfester, glögg ska drickas, pepparkakor bakas, julklappar ska handlas och mitt i alltihop skrider Lucia in med ljus i hår..... Så, utöver detta kryddar vi månaden med födelsedagar. Årets födelsedagstätaste månad. 4 st! Come on! Så, fram med stora almanackan, stora pennan och pannan i djupa veck.
Vis av erfarenhet är det bra att planera den här månaden in i minsta detalj. Vi ska ta oss fram till den 22 december då ungarna åker till Andra Änden av landet för att fira jul med sin pappa och släkten där. Sen, någon gång i mellandagarna breder landet "ingenting-planerat-i-almanackan" ut sig. Fast nu är nu, det är fortfarande november och jag börjar med att strunta i att putsa fönstren. Det lär ju bli december ändå.

16 kommentarer:

  1. Måste man verkligen putsa fönster så här års? Det är ju ständigt mörkt.
    (Fast visst vore det trevligt med rena fönster i jul...)

    SvaraRadera
  2. Stort och Smått: Egentligen inte. Det är bara någon gammal kvarleva som sitter i ryggraden på mig..... Det blir ju jul ändå. Oavsett! :)

    SvaraRadera
  3. Här regnar det igen.
    Börjar tröttna på allt regnande.
    Jo, december är en väldigt pusslande månad även om vi i familjen inte har några födelsedagar i december.
    Vi har förlagt våra till november.
    Faktiskt också 4 st.

    Hopaps du får ihop pusslet på ett bra sätt och att armen blivit bättre efter sprutan.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha haha alldeles rätt det blir JUL ändå. (men det är ändå roligt att göra fint inför julen ),Jag bara älskar den.

    Ha det nu GOTT i vinterregnrusket

    SvaraRadera
  5. Varför ska man putsa fönster, när det ändå är så mörkt att det inte syns att man gjort det? :)

    Lycka till med alla kalasen!

    SvaraRadera
  6. Puh, hektiskt värre!! Glöm inte att andas bara!!! :o)

    PS. Kika in hos mig om ett tag. Du har en award att hämta.. DS.

    SvaraRadera
  7. Dessutom ingen sol som lyser in och avslöjar de smutsiga fönstren!

    SvaraRadera
  8. Brukar alltid putsa alla fönstser till första advent... I det här förbanande skitstora huset är det helvete, och jag är urdålig på det dessutom. Esset har lvoat mig att i Järvastaden ska han putsa. Han är så säljande såå...

    SvaraRadera
  9. Skit i fönstren! Annars låter november/december väldigt likt oss!

    SvaraRadera
  10. Jag får nästan panik över allt som jag tänker strunta i. Förr, i mitt friska liv, storstädade jag hela huset, lagade en massa mat och bakade och fan och hans moster. Plus jobbade i livsmedelsbutik. Säckade ständigt ihop på julafton. Jag har det där i mig fortfarande tankemässigt och känner mig som en dålig husmor när jag struntar i allt. För det tänker jag faktiskt göra. Får nästan panik av att jag måste sätta upp adventsstakar. Men jag tycker ju det blir fint när jag är klar. Så tokig man är....:-)

    SvaraRadera
  11. Tänker också strunta i fönstren, här är det ständigt mörker så här års så ingen ser om det är lite extra skitiga fönster. Även vi har fullt upp med födelsedagar dessa veckor, från mitten av november till början av december har vi 5 kalas att avverka. Och när kalasen är avklarade är det väl bara att ladda om för julfester och lucia så man är lagom slutkörd till julafton. Eller förresten, jag har ju bestämt mig för att vara cool denna jul och bara flyta med och njuta. Så får det bli! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Och som grädde på moset blir utmanad inne hos mig! Kram!!!

    SvaraRadera
  13. Det låter som om du har fullt upp även utan fönsterputsning! Lycka till med ditt decemberpussel! Kram

    SvaraRadera
  14. Jag vet inte vad man blir tröttast av - att göra de s.k. måsten, eller att gå och tänka på dem.
    Jag giller det där lilla adventspyntet, det är så lagom.
    Julen blir för mycket.
    Här är december ellt födelsedagsfritt och tur är väl det. Det är många julkonserter (barnbarn) och luciaframträdande. Något nytt som kommit till i umgänget är glöggpartyn - ok jag går bort men jag ordnar inget - trots påtryckningar.
    Solen sken idag och herrn har putsat fönster, skall uppmärksamma det i morgonkväll med någon extra gott,dock inte glögg.
    Ta det lugnt - det blir jul i år också, även med solkiga fönster.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  15. Visst är det härligt att det regnar och att man slipper putsa fönster... ;)

    *försöker se det positiva*

    SvaraRadera
  16. Jag har knappast något inbokat fram till jul. När man går hemma och inte heller är med i föreningar så blir det liksom ganska tomt i almanackan.

    Ibland längtar jag efter att vara mer inbokat, får nog hitta på lite egna bokningar.;o)

    Ha en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera