tisdag, november 17, 2009

Nöjd med det lilla

Det är en sån där tung och trist vecka som rullar över en ibland. Dessutom regnar det. Hela tiden. Stora Syster är sjuk med feber, halsont, hosta och värk och det är klart jag undrar om det-är-ni-vet-vad.
Älskade Sambon har ringt från Stora Staden och meddelat att han behöver komma hem. Han tillhör en riskgrupp och borde vara kallad till vaccinering för flera veckor sedan. Men han är borttappad. Nu är han ombedd att åka till Lilla Stadens vaccinationscentral och köa med en riskgrupplapp bland de 1000-tals mammor med barn mellan 3 och 6 år som får ta sprutan den här veckan.
"Lycka till" tänker jag och ser inför min blick tumultartade scener när han, 49, tar plats i kön mellan Ture 3 år och Tage 5 och ett halvt med vidhållande mammor. Kan bli intressant....
Jag själv är redan nervös för mötet på torsdag som ska handla om ev omplacering och det tar på mitt humör, tyvärr. I morse ramlade så skåpdörren bort till sopskåpet och det är ju bara droppen en sketen novembertisdag.
Men si!
Då hittar jag en bit äppelkaka i skåpet och kaffepannan åker fram.
Här ska festas en stund.
En sketen novembertisdag får så en guldkant ändå!

22 kommentarer:

  1. Så välförtjänt guldkant så... Tänker att det ändå blir bra när sambon dyker upp därhemma en sväng. Kan han fixa skådörren? PUSS!

    SvaraRadera
  2. Äpplekaka o kaffe låter bättre än mitt svarta hål; kan jag værsåsnill få lov att komma?

    SvaraRadera
  3. Spader Madame: Japps. Han ska få fixa både skåpdörr och köpa lite mjölk på vägen. Har sparat lite kaka.... ;)

    Osloskånskan: Ja, det vore trevligt ju!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du är nervös för mötet, hoppas att det går bra.

    Ibland kan små saker sätta guldkant på tillvaron, det gäller att inte springa förbi dem. Det är kanske därför jag går så sakta.;o)

    Kram till dig

    SvaraRadera
  5. Bloggullet: Ja, jag är VÄLDIGT nervös, vuxna människan, men mycket står på spel! Det är bra att gå sakta! Det var ju därför jag hittade äppelkakebiten.... ;) Kram!

    Nilla: HELT rätt!

    SvaraRadera
  6. Ja, ibland kan det snurra till sej riktigt ordentligt vissa dagar...
    Hoppas luckan hittar tillbaka till sin plats när Kärestan din kommer.

    För, som sagt...med en kopp kaffe och en bit äpplekaka så bliver saker och ting liiite ljusare i alla fall!

    Kram på dej och jag håller mina tummar för dej på torsdag!
    //Jenny

    SvaraRadera
  7. Hihi...du är för rolig! =) De där oförhappandes guldkanterna är ju bara för underbara! Kram och onsdag på dig!

    SvaraRadera
  8. Ibland när det känns som värst. Så vänder det...

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hm, måste kanske ta en titt i skafferiet, skulle också behöva en guldkant idag! ;)

    Håller tummarna för att det ska gå bra med mötet om omplaceringen, det är jobbigt med möten speciellt när det handlar om så viktiga saker.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja vad vore livet utan guldkant..grått o trist o tråkigt..kram på dig

    SvaraRadera
  11. Jenny: Luckan är på plats! (jag kan inte hälsa på hos dig längre....)

    Afrodite: De är bäst!

    Anna: Precis så är det!

    Anbam: Om jag kunde, skulle jag sätta på kaffehurran och ringa dig!

    Anonym: Alldeles förfärligt grått och trist! Guldkanter gillar jag!

    SvaraRadera
  12. Hoppas att det mesta blir bättre och att guldkanterna växer och blir många. :)

    SvaraRadera
  13. Vad bra att det iaf blir en guldkant och att sambon kommer hem till dig en vända.
    Bara jobbigt att han måste köa ihop med en massa söta små barn som kanske, kanske också är lite snoriga.

    Men huvudsaken är att han får sprutan.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Kaffe och gott tillbehör kan lägga balsam på många svidande tankar. Åtminstone för stunden. Hoppas allt går bra ändå!

    SvaraRadera
  15. Måste bara skriva igen och tacka snälla fina du för din kommentar hos mig. Det blev min guldkant idag! Folk som bryr sig och förstår kan göra lika gott som en bit äppelkaka. ;)

    Du har väldigt rätt i det du skrev hos mig, och jag hoppas få veta hur det verkligen är inom en snar framtid. Enl dr ska väntetiden inte var så lång.
    Tack att du finns, du kloka människa!

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Annica: Jag är ju en optimist även i de svartaste lägen.....

    Ännelaij: Han fick ingen spruta.... :( Fast han kom hem :) Kram till dig!

    Speja: Balsam behövs för trassel minsann!

    Anbam: :)!

    SvaraRadera
  17. Hej Cina!
    Vad roligt att du hittade till mig, för på så sätt kunde jag hitta till dig :-D!
    Här kommer jag att hälsa på flera gånger...
    Tills vi möts igen, ha det riktigt gott, även om det är en sketen grå och trist novemberdag ;-).

    SvaraRadera
  18. Hoppas att mötet har gått precis hur bra som helst idag! Stora kramen!

    SvaraRadera
  19. Hej Cina!
    Vet inte om det hade med att göra att jag hade min "profil" dold??
    Nu är den "påslagen" igen, så hoppas du kan hälsa på igen...(:

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  20. Tur att det finns guldkanter även en gråtrist november! Det är då man behöver dem som allra bäst! Hoppas både vaccineringen och ditt möte gick bra! Stor kram

    SvaraRadera
  21. Hej, du har en utmaning på min sida, vill du så får du den.
    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera