söndag, november 22, 2009

Helgyra

Helgen har gått fort. Alldeles för fort. Det har tvättats, lagats mat, monterats bänk till vardagsrummet, skjutsats barn hit och dit, lagats mer mat o s v. Som i vilken familj som helst. Vilken helg som helst.
Men ändå, mitt i all "vanlighet" blir jag alldeles varm i magen när Stora Syster blir glad över en hemlagad äppelpaj, Store Bror verkar vara på bättringsvägen från sin förkylning och Lilla Syster har en lyckad dansträning och när Största Systern blir glad över att få bjuda sin mamma på en kopp kaffe en gråmulen söndagseftermiddag. Så klart blir jag varm i magen och svag i knäna när Älskade Sambon monterat fina bänken till vardagsrummet och viskar i mitt öra när han går förbi "jag älskar dig"! fast jag kanske inte har varit på banan hela helgen. Men jag tror bestämt att det är "real love" här liksom. Jag gillar det! Vilken helg som helst!

3 kommentarer: