fredag, november 20, 2009

Från klarhet till klarhet

Jag tackar, bugar och bockar för alla lyckönskningar via kommentarer och mail ang MÖTET igår! Det där läskiga, om hur det ska bli med jobbet och så. Det gick oväntat bra. Jag fick veta arbetsgivarens policy, vilka möjligheter som finns och tja, det var väl inte helt nattsvart. Personaladministratören var trots allt en vanlig, vänlig människa och höll med mig till slut om att jag behöver mer tid och någon form av lugnare arbetsträning för att senare kunna fatta ett beslut om jag SKA tillbaka till mitt jobb eller omplaceras. Det är allt annat än lugnt där jag jobbar så det måste ske någon annanstans. Steg 1 är avklarat och nu gäller det att övertala FÖRSÄKRINGSKASSAN. Igen. PA.n erbjöd sig att ta den kontakten och jag tänker att det måste vara bra så jag tackade ja till det.

Att mötet gick så bra firade jag med att ta med Lilla Syster och Store Bror till Stora Systers gymnasieskola som hade öppet hus igår kväll. Det var mycket lärorikt!
Till exempel lärde jag mig:
- att i det skåp som varje elev har får det plats EN (1) elev om eleven inte är längre än 170 cm,
- att skolans brandalarm fungerar alldeles utmärkt då någon roade sig med att trycka på någon knapp,
- att skolan är en väldigt trevlig skola med många, många elever och många, många känner igen den här lilla mamman,
- att jag blir väldigt glad när många ungdomar hejar så glatt på hela familjen,
- att Stora Syster är en vääääldigt god pedagog och tog hand om niondeklassare och deras förvirrade föräldrar på bästa sätt!
- att Stora Syster även tar hand om sin förvirrade mamma på bästa sätt när hon förirrar sig ifrån familjen och går vilse i den stora skolans många korridorer!

En bra avslutning på en torsdag i november helt enkelt. Och idag är det fredag! Lovely!

14 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! =)
    Hoppas du får en härligt helg!

    SvaraRadera
  2. Mycket lärdom igår... ;)

    Önskar dig en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Stora Syster verkar vara bra att ha till mycket....:-)

    Skönt att jobbmötet gick så bra. Då har du kommit en liten bit på vägen i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Åh, låter som en mycket bra och rolig dag.
    Dig väl förunnad.
    :)
    Låter särskilt bra att kontakten med arbetet gick fint.
    Hoppas på fortsatt lika bra dagar för dig.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stort och Smått: Och detsamma önskar jag dig!

    S o F: Det är skönt att inse att det FINNS mer att lära! Tack detsamma!

    Cicki: Jajamensan. Hon är bra till mycket! Och jobbmötet! Jag överträffade mig själv. Är fortfarande stolt! Kul att se dig här igen! Saknat dig! Kram, kram!

    Ännelaij: De här braiga dagarna, då det flyter på och stegen är lite lättare, de är helt underbara! Jag önskar sådana för dig också! Varm kram!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder och målningar du har på bloggen!

    Sv: Tänkte också på Sven Melander och barnen när jag skrev önskelistan. :)

    Härligt att mötet gick bra!

    SvaraRadera
  7. Åh vad skönt, grattis till en lovande framtid då.

    Hoppas att er helg blir underbar och skön.

    Markattan

    SvaraRadera
  8. Härligt!! Jag gillar hur du skriver.. tänkte att jag ville säga det! :o)
    Hoppas du får en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  9. Önskar dig ett underbart Fredagsmyyyyys och en bra helg förövrigt.
    Hej i från anna

    SvaraRadera
  10. Det där med skåpen lät lite oroväckande...
    Hoppas eleverna inte får några idéer.

    SvaraRadera
  11. Hej Cina!! Jag läser om ditt möte, renovering, helgen på ön etc och jag ser att mycket liknar mitt eget liv.

    Det är att leva mitt i Livet!! Tack för kommentaren hos mig och jag hoppas att du och jag hittar en bra plats i arbetslivet, annars får det va!! Kram Christina

    SvaraRadera
  12. Osloskånskan: Tack!

    Dreamsalive: Tack för de fina orden!

    Markattan: "en ljusnande framtid...." ;)

    Pia: Tack! Jag gillar verkligen att skriva....

    Anna: Den går för fort bara!

    Nilla: De försökte minsann prova med "liten mamma" också men nä!

    Christina: Visst är det så! Mitt i livet! Varm kram!

    SvaraRadera
  13. Låter ganska ok i mina öron... ;)
    Kram!

    SvaraRadera