måndag, oktober 25, 2010

Måleri, målera!

Nu har jag tinat upp så pass att jag kan berätta lite mer om kursen. Det var inte bara en målarkurs, utan också en helt sanslöst härlig kreativ upplevelse. Vi fick härja lite fritt bland material, färger, dukar, papper m m. Det är skönt att släppa loss, inte vara styrd av prestation utan bara göra för att det är kul. Som det ju är meningen att det alltid ska vara. Då kan det bli så här:



Eller så här:


Eller varför inte så här?



Gissa om jag redan längtar till nästa kurshelg!

11 kommentarer:

  1. Vad härligt! Vad kul!
    Den i mitten gillar jag, med alla fyrkanter... Mysig!

    SvaraRadera
  2. Stort o Smått: Tack! Det är verkligen jättekul! Man glömmer tid och rum!

    SvaraRadera
  3. Duktiga, duktiga du! Tänk att kunna...

    SvaraRadera
  4. Men satan i gatan så härliga tavlor du gjort!
    Vad du kan!

    SvaraRadera
  5. Men oj vilken begåvning du är!! Alla är jättefina men min favvo är nog den i mitten :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Å så fina! Och de är lika fina, fast på olika sätt!
    Säger som Osloskånskan...Tänk att kunna!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att kunna måla. Jag förstår att du längtar till kursen.
    Inga måsten för måleriet - underbart och det syns på dina tavlor.
    Har läst fatt dina inlägg.
    Mycket äventyr du råkar ut för.
    Ja, allt blir komiskt efteråt - i alla fall när du tinade upp.
    Ha det så bra..
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Jättefina! Allra läckrast är den översta, tycker jag.

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen underbara tavlor. Jag har nog plats för allihopa. :)

    SvaraRadera
  10. Tänk vad du kan. Jag blir så imponerad. Jag gillar den i mitten bäst, varför vet jag inte. Man får känslan av att personen har kommit en bit upp, har utsikt och kanske inte ens måste till toppen för att må bra?

    Största kramen från din vän Spader!

    SvaraRadera
  11. Åh, jag älskade alla bilderna, men främst fastnade jag för bild 2. På väg upp liksom..
    Kul när du visar upp dina alster.. Önskar jag kunde..
    Kram!

    SvaraRadera