måndag, oktober 11, 2010

Det är jag värd!

Solen skiner och det är höst på riktigt nu. Jovars! Nu har pelargonerna fått åka på vinterbete, olivträdet likaså och nu är det upp till Älsklingen att bevisa att gröna fingrar är hans grej ändå. Det fanns nämligen en ledig plats på ett lager nära där han jobbar, fönsterplats minsann och där ska mina gröna älsklingar få bo tills det blir varmt och skönt igen. Varje fredag har han lovat att vattna dem. Sparsamt. Funderar stundtals på det där lagret själv faktiskt. Övervintra i ide, långt från huvudvärk, jobbiga skolmöten och annat trist. Fast, nä. Inte ens fönsterplats lockar. Det är bara att gilla läget. Och jag gillar läget så pass att jag tar ledigt i några dagar. Far med lilla bilen till Stora Staden och Älsklingen, fotokurs och träff med Spader Madame. Måste vila skallen lite. Bryta ont-trenden. Lite egentid helt enkelt.
Because I´m så himla mycket, worth it!

7 kommentarer:

  1. Jaaa! Det är du värd! Ha det toppen!
    Hoppas den dumma huvudvärken försvinner långt bort!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en väldigt bra idé tycker jag :D
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ha det så trevligt och ge Spader en extra kram ifrån mig.

    SvaraRadera
  4. Klart att du är! Så skönt attlyssna på sin inre röst och skallen någon gång! =) Njuuut vännen!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Så rätt! Du är så smart min kära Cina! =)

    SvaraRadera
  6. Absolut är du värd det!! Du gör helt rätt som åker iväg och har lite skoj :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Så skönt att få vinterförvaring till växterna. Jag vet aldrig var jag ska göra av mina stackars plantor...

    SvaraRadera