onsdag, oktober 27, 2010

Fångat på bild

Idag har jag lena och rosiga fötter efter behandlingen igår kväll. Kommer helt enkelt att studsa fram som på rosa moln hela dagen där i pralinbutiken. Inte en endaste liten "fotfobi-aning" gav sig till känna så jag får väl betrakta mig som botad. Och tacka Store Bror för det som med jämna mellanrum slänger upp sina 48.or i knät på mig och vill ha fotmassage. Kruskaveln har vi gömt!

När jag åkte till det där partyt igår låg Älsklingen dubbelvikt under diskbänken. Vi har mössinvasion och fällorna skulle ställas i ordning igen, musbajs tas bort......... Åh, det där stället man har sopor, återvinning, gamla krukor och ja, allt som man får plats med. Stort jobb! Som jag är tacksam över att han tog tag i.
Vi hann inte träffas mer utan i morse hade jag ett mess på mobilen. Från Älsklingen.
"Åh, han är så gullig" tänkte jag och väntade mig det vanliga godmorgon-älskling-mys-messet.
Nehädå!
08.37 öppnar jag ett emmemms med ...... en bild på döda musen som sprang i fällan inatt.
Vad är det med män och "deras" jaktbyten?

15 kommentarer:

  1. Määäh! Slå honom ikväll! Det får man när de varit dumma.

    SvaraRadera
  2. Stort o Smått: Vi ses inte förräns på fredag, men jag tror jag kommer ihåg det då också! ;)

    SvaraRadera
  3. Skrattar. Min kille jagade logoped och gav henne en avhyvling. Men han skickade ingen bild. Puss på sig!

    SvaraRadera
  4. Spader Madame: DET hade varit något att ha på bild. En avhyvlad logoped! Scoop! ;)

    SvaraRadera
  5. Uäk!! :-)) Me tarzan you Jane, du vet ;-)

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni får tag på era oinbjudna gäster!

    SvaraRadera
  7. Dumma Älsklingen! Sådana mms är inte högst på önskelistan! Hihi, lite kul var det ändå!

    SvaraRadera
  8. Fniss :DD Jaktbytet kunde han väl struntat i ;DD

    SvaraRadera
  9. Haha, han vill väl att du ska göra som man gör med katten när den lämnat sina byten framför dörren. Klappa honom på huvudet och tala om hur duuuuktig han varit som dödat den otäcka lilla musen! ;-)

    P.S Nu har jag tagit mig i kragen och börjat blogga igen!

    Kram!

    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  10. Det var ju snällt av honom att jaga möss men helt onödigt att visa upp bytet :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det ligger i generna och kommer ifrån Stenåldersmannen som kom hem och la ner sitt jaktbyte framför sin kvinna.....:-)

    Var glad att du bara behövde få det på mms. Tänk om han lagt ner musen framför dina fina nyknådade fötter....:-)

    SvaraRadera
  12. Som man vill man ju alltid leverera ett byte.

    SvaraRadera
  13. Säg det säg det !
    Vilka män ....
    Kram ha en bra dag .

    SvaraRadera