torsdag, oktober 14, 2010

Raketvecka

Den här veckan har gått i raketfart. Nu är inte det en fart jag brukar ha så med mina mått mätt borde det vara lördag idag. Det är det inte. Det är torsdag. Ju.
Fotokursen i måndags var toppen! Mycket information på kort tid, jädrar i min lilla låda vad jag skrev, pillade på kameran, lyssnade på läraren och skrev igen. Blev hur sugen som helst på att fota, fota och fota mer ändå. Så det har jag gjort och det blev precis likadant som med måleriet. Tiden bara försvinner!
Bästa Spader Madame och jag förlustade oss i tisdags och jag är nu introducerad i bridge. Nåja. Jag har i alla fall sett brickor och en kortlek, och det var minsann mer än vad jag hade gjort innan. Har lite sifferfobi nämligen och har fått för mig att bridge är himla svårt. Det tror jag fortfarande att det är men Spader Madame säger att det är kul och jag tror på henne! Absolut! Vad gäller kortspel så spelar jag väl då hellre än bra. Jag är den som blir vald sist kan jag ju avslöja om man ska spela i par eller lag. Älsklingens flickor brukade turas om att spela med mig av ren artighet. Man kan ju inte vara bra på allt! Även om jag då och då försöker......
Göra fina chokladpralinkartonger kan jag i alla fall. I guldask, med glittersnöre om. Så jag sticker och gör det nu!

6 kommentarer:

  1. Varför krångla till det med att hålla på med saker man är dålig på....:-) Klart du är bäst på chokladkartonger. Jag är fortfarande avis på dig att du fått träffa Spader.....:-)

    SvaraRadera
  2. Fotokurs, så roligt! Har ibland lekt med tanken men när jag läser beskrivningarna blir jag avskräckt för det handlar så mycket om efterbehandling och Photoshop. Det är ju själva fotograferandet som är roligt, resten är ju fusk.

    SvaraRadera
  3. Vi ska försöka få igång en fotokurs där jag jobbar och då ska jag banne mig gå den kursen.
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi är ju alla okunniga fast i olika ämnen ;)
    Önskar dig en trevlig fredagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Själv föredrar jag att fota framför att spela kort.

    SvaraRadera