lördag, oktober 30, 2010

Det städas i radhuset på blanka lördagsförmiddagen. Tråkigt. Skittråkigt. (Jag behöver i alla fall inte undra längre varför tandkrämen tagit slut så fort, den har jag hittat utspottat på badrumsspeglarna....)

Men,
Spotify muntrar upp, minsann har jag fått fart på "städlistan", lite Seal, lite Gary More och så Vaya con dios. Städningen går som en dans, humdidumtrallala.... hum... lalala.... tjo.... humdidum.....
Tills jag beklagar mig att det är väldigt trångt och fullt i min klädkammare. Bara för att jag behöver få undan lite smått och gott. Igen.

"Du får väl slänga några gamla skor du har där inne" hojtar Stora Syster.
Då avstannar allt en stund.
"Slänga skor"?!
"Är du från vettet precis unga dam"!
"Här slängs inga skor" och så säger jag till de 48 paren i klädkammaren att de inte behöver vara oroliga, de sitter säkert!
Slänga skor! Har jag närt en skoslängare vid min barm?! Hemska tanke.

3 kommentarer:

  1. Med och till musik blir alla städprojekt mycket trevligare och roligare.
    Tankrämstuben brukar sitta på vår badrumsspegel också, jag fattar inte varför man inte kan spotta i handfatet??
    Inte heller varför man måste slänga hårtussar från borsten på golvet???
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänker att flickebarnet har stött på några som inte är rättrogna. Ja ja -du ämnar väl leda henne in på den rätta vägen?

    SvaraRadera
  3. Här är det inte skor som ligger varmt om hjärtat men däremot en hel massa annat, tingeltangel t ex. ;-)

    Och de där tandkrämsfläckarna finns även på vår badrumsspegel och stor del av övriga badrumsinredningen också. :-)

    Ha´det bra!

    Kram

    Ann-Sofie

    SvaraRadera