torsdag, mars 10, 2011

Körslaget!

Dagarna går fort. Tröttheten smyger sig på och jag sover ett par timmar när jag kommer hem från jobbet lagom till lunch. Glömmer ju nästan bort att äta för att jag är så trött. Ibland ligger jag mest och filosoferar, man hinner tänka en hel del. Till exempel har jag tänkt ganska länge på att börja sjunga i kör igen men tycker att tiden inte räcker till. Eller är det orken? Jag vill ju orka. Mycket.
På fikarasten idag pratade tjejerna om en kör och sa:
"Kom med vetja".
"Man blir så himla pigg och glad".
Och. Ja. Där satt den.
Pigg och glad.
Det vill jag bli. Så jag "gör en Nilla" helt enkelt och börjar sjunga i kör igen! Så får det bli!

9 kommentarer:

  1. Haha, kul!
    När vi är ordentligt uppsjungna kan vi träffas och sjunga duett. Och sen kan vi lägga ut det på Youtube och bli rika.
    Bara ett förslag, alltså.

    SvaraRadera
  2. Säkert ett bra beslut. Körsång påverkar positivt, det är dokumeterat.

    SvaraRadera
  3. Rätt tänkt. Gör i första hand bara roliga saker!

    SvaraRadera
  4. Toppen. Det är ju roligt att sjunga i kör. Jag gjorde det under min uppväxt och har även funderat på det på senare år. Jag tror det blir något som du kommer att må bra av.

    SvaraRadera
  5. Nilla: Pigg, glad och rik! Låter bra tycker jag!

    Cici: Ja, visst är det så?!

    Per-Anders: Ja. Har omprioriterat. Roliga saker går först!

    Cicki: Jag hoppas det!

    SvaraRadera
  6. Bra beslut. Jag sjunger inte i kör men lyssnar gärna. Nu senast på
    Harmony Show Chorus, en kvinnlig kör, och där stämde "Man blir så pigg och glad".
    Det är bra att du vilar men mat är också bra för tanke-verksamheten.
    Trevlig helg.
    Sköt om dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Det är toppen att sjunga i kör.. Det är bra för själen!!

    Sjöng länge i en gospelkör.. btw, min körledare är med i Lisa Miskovskys kör i Körslaget!!! Men hon var nog sjuk igår för hon var inte med. Hoppas få se och höra henne nästa lördag..

    Hur går det på jobbet? Mäktar du med?
    Kram!

    SvaraRadera