tisdag, mars 29, 2011

Prisvärt

Allt har sitt pris. Så också trevliga helger. Två dagar i soffan/sängen/soffan/sängen till exempel. Trevliga helger har sällan prislappen på från början utan man får reda på det EFTERÅT. Man får rätta in sig. Och fullkomligt skita i "allt som behöver göras". Tänker att precis det som behöver göras är att ligga här, låta kroppen vila fast huvudet vill annat, kolla repriser på tv.n, till exempel Körslaget och konstatera att jag ser lite större ut i TV än i verkligheten så vilken tur att jag lever i verkligheten och inte i TV.n........... Sen kan man vara nöjd med att dagens promenad blir till brevlådan och tillbaka. Det går ju att sitta en stund på verandan och höra fåglarna, titta på soptraktorn som äntligen sopar gångvägar och gården fria från grus, oja sig över döda musen kattkräket har släpat upp på altanen, bli glad i hjärtat för det skymtar krokus i rabatten. Allt det hade jag minsann inte hunnit med att se och höra om jag farit runt som ett skållat troll!
Mellan sovpauserna tar jag tag i datorn och mailar bilder på brudbuketter till en blivande brud! Sånt blir man glad av!


6 kommentarer:

  1. Så fina buketter!
    Ja, vila så du orkar! Var rädd om dig!
    Säg nu inte att jag missat även reprisen av Körslaget!!!! Tur man inte är tv-kändis då, om man ser ännu tjockare ut i tv ;)Räcker med IRL kan man säga.

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vila! Kollade du på platt-TV eller tjock-TV? Tänkte om det var nån skillnad... Underbara blommor :-) KRAM

    SvaraRadera
  3. Ezter: Buketterna är från affären där jag jobbade! Körslaget kollade jag på nätet! Haha! IRL räcker gott! Kram!

    Frun Venus: Platt-TV. Hade nog blivit galen om jag sett på Tjock-TV.... ;)

    SvaraRadera
  4. Inte stressa ett dugg. Igår såg jag att mina krokusar börjat blomma och det ger pirr i magen av förväntan att våren äntligen är på G. Nä, ligg du kvar i soffan och njut :D
    Väldigt fina buketter :DD
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att morgondagen känns lite bättre!

    SvaraRadera
  6. Var du med på Körslaget?
    I kören eller i publiken?
    Jättefina buketter.
    Kram

    SvaraRadera