söndag, mars 06, 2011

Mitt i ett äventyr

Idag är dagen efter en rolig fest. Som vi skrattade, pratade, sjöng, åt, drack, dansade och tja, allt som hör ett lyckat party till. Lite nervös innan var jag allt, av 62 personer kände jag "bara" Älsklingen, födelsedagsbarnet och hans fru men vad gjorde det? Nu känner jag många fler.
Som vi dansade! Det är ju himla roligt och att fötterna idag känns som två julgransfötter beror helt och hållet på att jag dansade väldigt mycket, hade dammat av de högklackade stövlarna och inte är så van vid dylika skodon. Men det var det värt.
Sen kan det ju alltid vara ett äventyr att ta sig hem från en fest fast ofta är man ju inte så upplagd för just äventyr då utan vill bara hem.
01.27 ringde Älsklingen efter en taxi. (NÄR var jag ute så sent sist?)
01.33 ringer taxichauffören och undrar var vi är???? (Expresstaxi?).
01.34 halkar jag på en isfläck utanför restaurangen och går ned i spagat. (Väry länge sedan det var möjligt överhuvudtaget så idag är det ontont lite här och där).
01.36 håller vi på att bli utkastade från taxin för att vi inte hittar hem. Jo. Vi vet ju adressen men inte hur man kommer dit! Kan man hjälpa att man är lite nyinflyttad?
Vilken affärsidé!
Man kör taxi, hämtar folk och hittar dom inte dit dom ska får de gå bäst de vill men de får betala framkörningsavgift. Praktiskt.
Efter en stunds dividerande och med hjälp av Älsklingen får så chauffören in rätt adress i gps.n och vi kommer hem. Himla skönt tycker jag.
Idag har varit slappardag bara. Man behöver liksom komma ifatt sig själv efter en utomordentligt trevlig lördagkväll. Åh, vad jag har haft roligt! Behöver sånt!

8 kommentarer:

  1. Det är du så väl värd, jag önskar dig allt gott! (utom spagatgående....aj)

    SvaraRadera
  2. Aj, det gjorde väl ont? Men vad bra ni hade kul! Korkad taxi-chaufför!

    SvaraRadera
  3. Låter som en helkväll!! Kul att gå och suga på den karamellen ett tag. En lyckad fest kan man leva på länge.

    SvaraRadera
  4. Roligt att du haft roligt :-)) Behöver man inte klara ett taxitest för att få köra?

    SvaraRadera
  5. Låter som en fantastiskt kväll/natt.. öh, ja bortsett spagaten dårå!! :o)
    Vilket pucko till chaufför förresten!! :o(
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  6. Härligt. Men vad har hänt med de gamla hederliga taxikartorna?....:-)

    SvaraRadera
  7. lite kul o tjo o tjim förgyller livet.

    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att du kanske har lite träningsverk efter den gymnastikuppvisningen. Tur att det slutade bra i alla fall.
    Vad har dom GPS:en till om dom kräver att kunderna ska stå för vägbeskrivningen?

    SvaraRadera