onsdag, mars 30, 2011

Hemkunskap?

I morse laddade jag tvättmaskinen med tvätt men startade den INTE av hänsyn till de som hade sovmorgon. Lämnade luckan öppen för att "någon" (hoppsanhejsansdetärjujag).... skulle kunna ösa i lite tvättmedel och köra den UTAN risk för sovmorgonstörning. Vad har man för det? Va?
När jag sitter på jobbet får jag ett mess:
"Är tvätten körd eller ska jag köra igång den"?
Jag säger bara detta som ett inlägg i "vadjagärtröttpåatttänkaåtallaandra"-debatten:
Torr, skitig tvätt i maskinen= TVÄTTA för sjutton gubbar!
Blöt tvätt, doftar gott i tvättmaskinen = troligtvis tvättad tvätt.
Om jag nu kommer hem och det hänger torr, skitig tvätt på torkställningen får jag ett psykbryt. Av sällan skådat slag! Ajjö!

5 kommentarer:

  1. De ville väl inte ta risken att nudda vid skitig tvätt, låter det som. Tror nog den är tvättad när du kommer hem :)

    SvaraRadera
  2. Ezter: Du får en gissning till...... ;)

    SvaraRadera
  3. Ja du... Gissar på att den körs igång utan att det tas hänsyn till sovande nästa gång?
    ;-))

    SvaraRadera
  4. Vardagens gissel...
    Hoppas den var tvättad när du kom hem. =)
    Ha det gott!

    SvaraRadera