lördag, mars 05, 2011

En lördag att njuta av

Lördag morgon, nåja, förmiddag och inte en unge i sikte. Lite ovant faktiskt. Lite tyst. Lite skönt rentav efter en busy vecka och en bergodalbana rent känslomässigt. Man behöver ju ta nya tag för att orka vidare.
Sen njuter jag av mitt nya staffli. Italienarna vet vad dom gör. Så snyggt. Så stabilt. Älsklingen ser lite frågande ut när jag suttit och tittat på det en kvart eller så, men måste njuta ju. Få lite inspiration att göra nya tavlor.
Tavlor av ett helt annat slag gör jag mest hela tiden men om man inte säger vilka så är det ju inte säkert att någon annan märker det
Ikväll står det "party" i almanackan. En 50-åring ska firas med stor fest.
Klänning struken = check
Skorna putsade = check
Väskan packad = check
Och vi ska inte åka förrän i eftermiddag. Oceaner av tid att göra just ingenting. Så himla härligt! Vad gör ni idag?

9 kommentarer:

  1. PS Datorn är liksom mitt staffli, kan man säga.

    SvaraRadera
  2. Hänger, läser bloggar och drar mig för att gå och duscha!
    Och jag antar att det inte är foppatofflor du putsat och ämnar gå på 50-årskalas i!?

    SvaraRadera
  3. Nilla: Inte dumt alls ju!

    Tvillingen: Näpps. Inte en foppatoffla så långt ögat når! ;)

    SvaraRadera
  4. Vi har faktiskt köpt golv-lister idag :) På tiden, men bättre sent än aldrig! Tvättmaskinen snurrar, bilen blir ev. tvättad!
    Solen skiner, det är plusgrader och fåglarna kvittrar :D
    Ha kul ikväll!

    SvaraRadera
  5. Soffhänger - och läser ikapp en eller annan blogg!

    SvaraRadera
  6. shopping och fotograferade blev det idag, en riktigt fin helg...

    SvaraRadera
  7. Vi har packat, åker till fjällen på sportlovet :)
    Ha en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Som vanligt på helgerna sover vi till klockan 11. Sedan frukost en timme följt av en stund vid datorn. Hade egentligen tänkt att städa lite men tiden sprang iväg och det blev middagsdags och sedan var det liksom lördag kväll, och då kan man ju inte börja städa...

    SvaraRadera