måndag, mars 14, 2011

Vårpromenad

Gick en långpromenad med Kollegan idag. Gick och gick. Hasade, trippade och stapplade fram. Längtar man efter barmark kanske? Att få sträcka ut skånkerna i en snabbpromenad. Ja. Det kanske man gör. Just idag kändes det väldigt avlägset, men, vem har sett meterhöga snödrivor till midsommar? Det finns ju hopp!
Vi gör sådana där promenader ibland. Hon behövde dryfta lite problems och ville ha hjälp med att lägga upp strategier för att kunna gå vidare i livet och jag? Ja. Jag behövde som vanligt ösa galla över det till synes oändliga jobbet/stöket med att få till en vettig skolgång för Store Bror. Idag grät jag en skvätt över hopplöskänslan men si, då snurrade hunden Felix in mig i kopplet och tjoff! Så låg Felix och jag i en enda stor tanthundblötsnöhög och då skrattar man ju istället. Och hasar sig upp och vidare. Precis som in real life!

5 kommentarer:

  1. Vem längtar inte efter långpromenader i raskt takt, eller joggingtur!?
    Här är nästan snöfritt nu, men tre ton grus på varje kvadratmeter väg. Trist.

    SvaraRadera
  2. Nu ska jag göra dig lite avundsjuk, vi har nästan barmark överallt, men inte i skogen!
    Du har så rätt, sällan skådat snöhögar vid midsommar :)

    SvaraRadera
  3. Hunden är människans bästa vän! =)
    De ser när man behöver distraheras och muntras upp.

    SvaraRadera
  4. Alla vägar är bara här - skönt :-) Jag skickar lite vår sol åt ditt håll!

    SvaraRadera
  5. En ganska träffande analys över livet. Så är det. Man hasar vidare.

    SvaraRadera