söndag, mars 13, 2011

Bröllopsyra!

Nya trevligheter stundar! Ett bröllop. Nopes. Inte mitt eget den är gången heller, men väl min systerdotter, tillika guddotter ska gå "sta" och gifta sig. Himla trevligt!
En lördag i maj ska det hela äga rum och i radhuset har redan förberedelserna börjat. Vad har man på sig?
"Kläder" tycker Store Bror och ja. Håller med liksom men VILKA?
Sen säger han att han kanske skulle vilja ha kostym och skjorta och då stelnar hela familjen till med ett häpet uttryck i fejjan.
"KOSTYM"?!
Ja, man reagerar så när man har med en person att göra som bara och endast går i noga utvalda mjuka kläder, mest Adidasbyxor och t-shirt. Året om.
Sen återgår vi till det vanliga surret om vad man ska ha på sig, vart ska vi handla skorna och presenten och ........... Bröllop är trevliga saker att tänka på!

6 kommentarer:

  1. Min sambo och jag har gått i giftastankar i flera år nu. Kanske kommer vi till skott detta år...

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Det var länge sedan jag var på bröllop sist.

    SvaraRadera
  3. Det låter som en trevlig planering inför ett tjusigt majbröllop.

    SvaraRadera
  4. Senaste bröllopet var när yngresonen och hans sambo gifte sig. I mitten på november. På vår altan. Med middag för folk från tre länder i vårt vardagsrum på övre våningen, Maken stadgade kökstaket med extra stolpar för det är ett gammalt hus vi bor i. Bröllopsnatten tillbringade det nygifta paret i en tältkåta fylld med renskinn, som stod på vår gård. Jag tror alla herrar hade kostym,

    SvaraRadera
  5. Alla festligheter är så härliga! och speciellt bröllop! Blir säkert fantastiskt.

    SvaraRadera